Epson esittelee uudet kotiteatteriprojektorinsa IFAssa

Uusi 3LCD Reflective -tekniikka tuottaa ensiluokkaisen elokuvaelämyksen

2. syyskuuta 2010 – Epson® julkistaa IFAssa uudet EH-R4000- ja EH-R2000-projektorit, jotka soveltuvat erittäin korkealaatuista täysteräväpiirtoprojektoria vaativille kotiteatteriharrastajille. Nämä projektorit käyttävät Epsonin uutta 3LCD Reflective panel -tekniikkaa tuottamaan entistä vaikuttavamman elokuvaelämyksen.

Uusi heijastuspaneelitekniikka rakentuu vakiintuneen 3LCD-järjestelmän perustalle ja auttaa Epsonia saavuttaman korkeamman dynaamisen kontrastisuhteen: EH-R4000-projektorille 1 000 000:1 ja EH-R2000-projektorille 500 000:1. Tämän ansiosta  projektorit pystyvät tuottamaan entistä syvempiä mustan sävyjä ja kirkkaampia valkoisen sävyjä. Se myös tekee väreistä entistä loistavampia ja luonnollisempia koko spektrin laajuudella ja mahdollistaa entistä hienovaraisemmat väriliu'ut ja laajan värientoiston.

3LCD heijastuspaneelitekniikka ei ole ainoastaan entistä nopeampi vaan myös sulavampi. Sillä on erittäin nopea vasteaika, minkä ansiosta projektori saavuttaa entistäkin paremmin erittäin nopeasti liikkuvan kuvan ja vähentää liike-epäterävyyttä. Epson on myös kasvattanut aukkosuhdetta, mikä vähentää merkittävästi pikselien välistä tilaa ja pienentää näin screen door -efektiä.

Projektoreissa on parhaan mahdollisen täysteräväpiirtokuvan tuottava Hollywood Quality Video -prosessori, joten kaikki yksityiskohdat näkyvät jopa pimeissä otoksissa. Muita kuvaa parantavia ominaisuuksia ovat interpolointi sulavaa liikettä ja toimintakohtauksia varten; yleisten teräväpiirtolähteiden, kuten DVD:iden, laatua parantava Super Resolution -tarkkuustekniikka sekä viisi eri väritilaa, jotka sopivat moniin eri ympäristöihin.

Motorisoidun zoomin ja luokkansa laajimman säätöalueen omaavan linssin ansiosta projektorin asennus on helppoa ja joustavaa. EH-R4000-projektoria voidaan ohjata verkon kautta, ja molemmat projektorit voivat ohjata kaukosäätimellä muita laitteita, kuten Blu-ray-soittimia. Niissä on lisäksi Trigger-lähtötoiminnot sähkölaitteille. Näin koko kotiteatterihuonetta voidaan ohjata samalla kaukosäätimellä.

Epson Europen kotiteatteriprojektorien tuotepäällikkö Alexandre Di Caro sanoo: "Nostamme kuvanlaadun vaatimukset uudelle tasolle, sillä emme ainoastaan tarjoa suuria kontrastisuhteita ja poikkeuksellisia värejä, vaan olemme myös kehittäneet muita alueita asiakkaiden vaatimusten mukaan, mukaan luettuna projektorien uusi sulava muotoilu. Lisäksi tarjoamme entistä parempaa käytettävyyttä, jonka mahdollistavat uudet ominaisuudet, kuten linssin asennon tallennus. Näin eri kuvasuhteen kuvia voidaan katsella 2.40:1-kuvasuhteen näytöltä aidontuntuisena elokuvaelämyksenä."

Elegantin symmetriset projektorit sulautuvat kaikkiin tiloihin, ja keskitetty linssi tekee asennuksesta kätevän ja helpon.

EH-R4000 ja EH-R2000 ovat saatavilla marraskuusta lähtien.

Verolliset suositusvähittäishinnat:

EH-R4000                   5499€

EH-R2000                   3499€

Ominaisuudet

• Erittäin korkealaatuinen kuva ja korkea dynaaminen kontrastisuhde: 1 000 000:1 (EH-R4000) & 500 000:1 (EH-R2000)
  • Helppo asennus motorisoidun zoomin ja linssin ansiosta
  • Entistä tarkemmat kuvan yksityiskohdat HQV-suorittimella
  • Sulava liike interpoloinnilla
  • 1 200 lumenin värivaloteho
  • Muiden laitteiden, kuten Blu-ray-soittimien kauko-ohjaus
  • Viisi väritilaa, jotka sopivat kaikkiin ympäristöihin ja sovelluksiin

- tekniset lisätiedot: Epson / Panu Raninen, puh. (09) 8520 2238, praninen(ät)epson.fi

- testit, tuotekuvat ja muut yhteydenotot: Epson / Johanna Sormunen, puh. (09) 8520 2230, jsormunen(ät)epson.fi

Epson on kansainvälinen kuvankäsittelyn ja innovaatioiden edelläkävijä, jonka tavoitteena on ylittää asiakkaidensa odotukset luomalla pienikokoisia ja energiaa säästäviä tarkkuuslaitteita, joiden valikoima kattaa kaiken koti- ja toimistokäyttöön tarkoitetuista tulostimista ja 3LCD-projektoreista elektroniikka- ja kidelaitteisiin. Japanissa sijaitsevan Seiko Epson Corporationin johtama Epson-konserni koostuu eri puolilla maailmaa sijaitsevista 106 yrityksestä, joissa työskentelee yli 70 000 työntekijää. Epsonilla ollaan ylpeitä yrityksen jatkuvasta panostuksesta ympäristönsuojeluun ja paikallisiin yhteisöihin. http://global.epson.com Tietoja Epson Europesta Amsterdamissa sijaitseva Epson Europe B.V. on konsernin Euroopan, Lähi-idän, Venäjän ja Afrikan toimintojen päämaja. 2 400 henkilöä työllistävän Epson Europen myynti tilivuonna 2008 oli 1 569 miljoonaa euroa.

www.epson.fi

Ympäristövisio 2050: http://eco.epson.com.