Epson julkistaa uudet kannettavat projektorinsa

Uudet mallit tarjoavat ainutlaatuisen kuvanlaadun Epsonin tähän asti ohuimmaksi ja kevyimmäksi suunnittelemassa rungossa

Epson®, maailman projektorimarkkinoiden johtava yritys[1] julkistaa EB-1750-, EB-1760W-, EB-1770W- ja EB-1775W-projektorit, jotka tarjoavat kirkasta ja korkeatasoista kuvanlaatua erittäin kevyessä ja ohuessa rungossa. Uusi projektorivalikoima on Epsonin tähän asti kevyin ja ohuin mallisto. Se on suunniteltu erityisesti paljon liikkuvien työntekijöiden käyttöön.

Vain 1,7 kg painoiset, erittäin ohuiksi suunnitellut ja vain 44 mm korkuiset projektorit ovat  useimpia kannettavia tietokoneita pienempiä ja mahtuvat helposti tietokonesalkkuun. Ohut ja kevyt runko yhdistettynä nopeisiin ja yksinkertaisiin asetuksiin sekä pikakäynnistys- ja pikasammutustoimintoihin helpottaa esitysten pitämistä oman toimiston ulkopuolella.

Epsonin 3LCD-tekniikkaa käyttävät projektorit tuottavat jopa 3000 lumenin värivalotehon. Tämän ansiosta esitysten värit toistuvat voimakkaina mutta silti luonnollisina, ja tekevät vaikutuksen jopa täydessä päivänvalossa projisoituna. Näin yleisön on helpompi tehdä muistiinpanoja.

Epsonin projektorien tuotepäällikko Vincent van Rij sanoo: ”Nämä tuotteet ovat uusinta uutta kannettavien projektorien markkinoilla. Kaikissa malleissa on automaattinen vertikaalinen trapetsikorjaus, ja EB-1775W -mallissa on myös automaattinen horisontaalinen trapetsikorjaus.  Se tarkoittaa,että kuva tarkentuu välittömästi mille tahansa litteälle pinnalle, ja automaattiset horisontaaliset ja vertikaaliset trapetsikorjaukset säätävät kuvan muodon tarkan projisoinnin takaamiseksi. Ainutlaatuinen yhden näppäimen Screen Fit -toiminto takaa myös, että projisoinnit sopivat täydellisesti mille tahansa mustalla kehyksellä varustetulle projisointikankaalle; kuva on aina suora ja vääristymätön muutamassa sekunnissa.”

Nopea langaton yhteys – sisältyy EB-1775W -malliin ja saatavilla valinnaisena EB-1760W/1770W -malleissa – tarjoaa vapaamman projisoinnin ilman johtoja. Epsonin Easy MP Network Projection -ohjelmiston avulla saat tukun parannettuja ominaisuuksia, voit esimerkiksi liittää jopa neljä projektoria yhteen tietokoneeseen. Valinnaisella Quick Wireless Connection -avaimella taas yhteyden muodostaminen on entistä helpompaa.

Leveitä kuvia voidaan projisoida jopa silloin, kun tilaa on rajatusti. 60 tuuman kuva (16:10-kuvasuhde) voidaan saavuttaa, kun projektori on ainoastaan 1,35 metrin päässä valkokankaasta.

Kaikki mallit, lukuun ottamatta EB-1750 -mallia, tarjoavat alkuperäisen WXGA-tarkkuuden, joka heijastaa kaiken laajakuvanäyttöisestä tietokoneesta näytetyn kuvan (Mac ja PC) ilman minkäänlaisia säätöjä. Se projisoi noin 30 % enemmän näytössä olevista pikseleistä kuin XGA-tarkkuus.

Epsonin uusi valikoima tarjoaa paljon liikkuville, tehostetumpaa käytettävyyttä hakeville ammattilaisille ainutlaatuisen 3-in-1 USB-näyttötoiminnon, jonka avulla käyttäjät voivat toistaa sekä ääntä että kuvaa ja hallita projektoria käyttämällä vain yhtä USB-johtoa. Lisäksi Epsonin ohjelmistopaketti muuntaa PowerPoint-diakuvat mahdollistaakseen ilman tietokonetta näytetyt multimediaesittelyt, jotka voidaan näyttää suoraan USB flash drive -tikusta.

Verolliset ohjehinnat: EB-1750 – 890 €, EB-1760W – 1090 €, EB-1770W – 1290 € ja EB-1775W – 1490€.

[1] Lähde: Futuresource Consulting Limited, www.futuresource-consulting.com

- tekniset lisätiedot: Epson / Panu Raninen, puh. (09) 8520 2238, panu.raninen(ät)epson.eu

- testit, tuotekuvat ja muut yhteydenotot: Epson / Johanna Sormunen, puh. (09) 8520 2230, johanna.sormunen(ät)epson.eu