Epson julkisti 7-värisen SurePress L-4033AW:n Drupassa

L-4033AW on korkeatasoinen, lyhyiden sarjojen digitaalinen tarrapainokone valkoisella musteella

7-värinen, digitaalinen tarrapainokone SurePress L-4033AW on Epsonin jo aiemmin markkinoille tuoman SurePress L-4033A:n seuraaja. Uusi painokone on korkeatasoinen digitaalinen tarratulostusratkaisu lyhyiden sarjojen tehokkaaseen ja entistä helpompaan tulostukseen. Valkoista mustetta käyttävä laite pystyy tulostamaan myös kirkkaille ja metallisille materiaaleille.

L-4033AW tuottaa laadukkaat tulosteet ja tarkan värintoiston laajalle valikoimalle tarramateriaaleja. Epsonin SurePress AQ -mustesarja sisältää oranssin ja vihreän musteen, jotka parantavat värintoistoa ja takaavat täsmälliset spotti-ja erikoisvärit. Eron huomaa etenkin värialueilla kirkkaan vihreästä keltaiseen ja keltainen-oranssi- punainen-alueella.

Mustesarjaan on lisätty valkoinen muste, jotta kirkkaalle kalvolle ja metallipohjaisille materiaaleille pystytään tulostamaan läpinäkymätöntä valkoista. Käyttäjä voi valita tulostetaanko valkoinen ensimmäiseksi vai viimeiseksi.

Epsonin Micro Piezo –tulostuspäät käyttävät erittäin pieniä suuttimia, jotta mustepisarat pystytään sijoittamaan tarkasti ja juuri oikean muotoisina. Tämän ansiosta värit toistuvat laadukkaina ja esimerkiksi viivakoodit ja pienikokoinen teksti tulostuu tarkasti. Epsonin vaihtuvan pisarakoon tekniikan ansiosta mustepisarat voidaan tuottaa jopa vain kolmen pikolitran kokoisina, minkä ansiosta sävyvaihtelut ovat pehmeitä ja kuvat korkeatasoisia.

Marc Tinkler, Epson Europen senior business development manager kertoo: "L-4033AW auttaa tarravalmistajia parantamaan taloudellista tulostaan monilla tavoilla. Ensinnäkin, se laajentaa palvelutarjontaa valkoisen musteen ja lyhyiden sarjojen tulostusmahdollisuuden ansiosta. Toiseksi, se tehostaa tuotantoprosessia. Toisin kuin perinteiset tarrapainokoneet, jotka vaativat pitkiä ja monimutkaisia esivalmisteluja, L-4033AW:lla työn aloitus käy helposti ja nopeasti, sillä sitä varten ei tarvitse valmistella levyjä eikä filmejä. Lopuksi, L-4033AW maksimoi tuottavaan työskentelyyn käytettävän ajan automaattisen tulostuspään ylläpidon ja lennossa vaihdettavien musteidensa avulla, sillä tuotantoa ei tarvitse pysäyttää musteenvaihdon ajaksi."

Epson SurePress L-4033AW tulee markkinoille vuoden 2012 loppupuolella.

Tärkeimmät ominaisuudet
7-värinen, digitaalinen, valkoisella musteella varustettu mustesuihku lyhyiden, korkeatasoisten tarrasarjojen tulostukseen
Erittäin hyvä tulostuslaatu ja tarkka värintoisto erityyppisille materiaaleille
Epson SurePress AQ –mustesarja sisältää vihreän ja oranssin osavärin: laajempi värintoisto, tarkka värien täsmäys ja spotti/erikoisvärit