Epson panostaa kasvaviin kotiteatterimarkkinoihin

Epson julkisti neljä uutta kotiteatteriprojektoria tänään alkaneilla IFA-kodinelektroniikkamessuilla Saksassa

Maailman johtava projektorivalmistaja Epson* julkisti neljä uutta kotiteatterikäyttöön tarkoitettua projektoria 31.8. alkaneilla IFA-messuilla Berliinissä. Projektoreilla saa näyttävän, jopa 300 tuuman kokoisen kuvan valkokankaalle. Epson antaa nyt uusille 3LCD-kotiteatteriprojektoreille ja lampulle** kolmen vuoden takuun.

Epson EMP-DM1 ja EMP-TWD10 ovat kodin viihdekeskuksia. Ne sisältävät projektorin lisäksi DVD-soittimen ja kaiuttimet. Laitteet ovat erittäin helppokäyttöisiä. Virran kytkemisen jälkeen asetetaan vain levy tai muistitikku laitteeseen ja elokuva tai esitys alkaa automaattisesti.

Elokuvien katselun ohella laitteilla voi toistaa audio-CD-levyjä ja CD-levylle tallennettua MP3-musiikkia sekä esittää CD-levyille taltioituja valokuvia. USB-liitännän ansiosta kuvia, musiikkia ja esityksiä voi näyttää helposti myös suoraan USB-muistitikulta. Pelikonsolin, TV-virittimen sekä muiden ulkoisten kuva- ja äänilähteiden liitännät tekevät uutuuksista kätevät ja kattavat kodin viihdekeskukset. EMP-TWD10:n mukana asiakas saa myös 80 tuuman valkokankaan.

Uudet Epson EMP-TW680 ja EMP-TW200 –projektorit on tarkoitettu vaativille kotiteatteriharrastajille. EMP-TW680:n kuvanlaatu on saatu erinomaiseksi 3LCD-tekniikan, 1600 ANSI-lumenin valotehon ja 10 000:1 kontrastin ansiosta. Tämä 720p:n HD Ready projektori on erinomainen valinta paljon elokuvia katsovalle.

EMP-TW2000 on Epsonin toinen Full HD 1080p:n projektori vaativalle elokuvaharrastajalle. Sen kontrasti on huikeat 50 000:1 ja valoteho 1600 ANSI-lumenia. Nämä saadaan aikaan Epsonin kehittämillä ja valmistamilla uuden sukupolven Dream D7 –paneeleilla. Projektorissa on muiden liitäntöjen lisäksi kaksi HDMI-liitäntää (v 1.3). EMP-TW2000 tukee myös uutta x.v.Color-värimaailmaa.

Verolliset suositushinnat:
EMP-DM1 noin 600 € tulossa myyntiin syys-lokakuussa
EMP-TWD10 (sis. valkokankaan) noin 1200 € tulossa myyntiin syys-lokakuussa
EMP-TW680 noin 1100 € tulossa myyntiin syys-lokakuussa
EMP-TW2000 noin 3500 € tulossa myyntiin marraskuussa

*Decion Tree Consulting Limitedin (DTC, www.dtc-worldwide.com) mukaan Epson on ollut maailman suurin projektorivalmistaja tilivuosina 2001 – 2006.

**Lampun takuu on 3 vuotta tai 1700 tuntia.

Lisätietoa yrityksille ja kuluttajille: Epson-palvelupuhelin puh. 0201 552 091 sekä www.epson.fi

- tekniset lisätiedot: Epson / Jarmo Niskanen, puh. (09) 8520 2232, jniskanen(ät)epson.fi
- testit, tuotekuvat ja muut yhteydenotot: Epson / Kati Rouhiainen, puh. (09) 8520 2230, krouhiainen(ät)epson.fi