• Epson/

Epson Stylus Photo R2000 vastaa asiakkaiden vaatimuksiin paremmasta käyttömukavuudesta

Tämän A3+ -koon valokuvatulostimen mustepatruunat ovat 50 % aiempaa suurempia, joten niitä tarvitsee vaihtaa tavallista harvemmin

8. kesäkuuta 2011 – Vastauksena asiakkaiden vaatimuksiin suuremmista mustepatruunoista ja paremmasta käyttömukavuudesta Epson on kehittänyt Stylus Photo R2000 -tulostimen, jossa käytetään 17 ml:n mustepatruunoita. Uusi A3+ -koon, 8 värin valokuvatulostin tulostaa korkealaatuisia valokuvia Epson UltraChrome Hi-Gloss2 -pigmenttimusteella. Tulostimen etuna ovat siinä käytettävät mustepatruunat, jotka ovat 50 prosenttia aiempaa suurempia. Näin mustepatruunoita ei tarvitse vaihtaa yhtä usein suuremmissakaan tulostustöissä.

Epson on toteuttanut kuluttajien toiveen myös langattomasta liitäntämahdollisuudesta. R2000 on yksi harvoista luokkansa tulostimista, jossa on Wi-Fi-liitäntä. Wi-Fi-, USB- ja Ethernet-liitäntöjensä ansiosta R2000 soveltuu mihin tahansa studio- tai kotikäyttöympäristöön.

Epson Europen tuotepäällikkö Marc Boehmer sanoo: "Asiakaspalautteemme perusteella lisäsimme uuteen tulostimeen langattoman yhteyden ja suuremmat mustepatruunat. Sen lisäksi olemme varmistaneet, että tulosteet ovat aina korkealaatuisia. Tulostuspää tuottaa erikokoisia mustepisaroita, jotka voivat olla kooltaan niinkin pieniä kuin 1,5 pikolitraa. Näin saadaan aikaan erinomainen tarkkuus ja pehmeät väriliu'ut. Tulostuspäässä on myös musteensekoitusominaisuus, joka estää mustetta sakkautumasta ja varmistaa näin mahdollisimman tarkan värintoiston."

Tulostimessa käytettävällä UltraChrome HiGloss2 -pigmenttimusteella saadaan aikaan erittäin kiiltäviä ja pitkäikäisiä valokuvia. Pigmenttimusteen etuna on myös se, että sitä voidaan käyttää monen erilaisen tulostusmateriaalin kanssa. Taidepaperin, kiiltävän ja matan tulostusmateriaalin, arkkien ja rullamateriaalien lisäksi R2000 voi tulostaa suoraan myös CD- ja DVD-levyille sekä paksuille materiaaleille kuten julistepaperille.

Epson Stylus Photo R2000 tulee myyntiin kesäkuussa 2011 suositushintaan 549€ (sis. alv).

- tekniset lisätiedot: Epson / Panu Raninen, puh. (09) 8520 2238, panu.raninen(ät)epson.eu

- testit, tuotekuvat ja muut yhteydenotot: Epson / Johanna Sormunen, puh. (09) 8520 2230, johanna.sormunen(ät)epson.eu