Epsonille kolme TIPA-palkintoa

Epson sai jo kuudentena peräkkäisenä vuotena tunnustusta korkeatasoisista ja innovatiivisista valokuvausalan tuotteistaan.

Kolmelle Epsonin tuotteelle myönnettiin TIPA Award 2010 –palkinto. Palkitut tuotteet ovat Epsonin kotiteatteriprojektori EH-TW5500 sarjassa ”Best Pro-Photo Projector”, A2-koon valokuvatulostin Epson Stylus Pro 3880 sarjassa ”Best Expert Photo Printer” ja Epson Perfection V600 Photo, joka palkittiin parhaana valokuvaskannerina sarjassa ”Best Photo Scanner”. TIPAn (Technical Image Press Association) muodostaa 29 jäsenlehteä 13 maasta, joten se on yksi suurimmista ja vaikutusvaltaisimmista valokuva-alan järjestöistä. TIPAn jäsenäänestyksen perusteella palkitaan joka vuosi parhaat viimeisen 12 kuukauden aikana Euroopassa julkaistut tuotteet. Palkittavien tuotteiden on oltava innovatiivisia, helppokäyttöisiä ja edustettava uusinta teknologiaa. Myös laitteiden design ja hinta-laatusuhde huomioidaan äänestyksessä. Mary McNulty, Epson Euroopan PR- ja viestintäjohtaja, sanoo: ”Epson on näyttänyt olevansa vuodesta toiseen sitoutunut kehittämään laitteita jotka ovat teknisesti innovatiivisia ja asettavat alalle uusia standardeja. Tänä vuonna saamamme kolme TIPA-palkintoa kannustavat meitä jatkamaan yhä korkeatasoisempien tuotteiden kehittämistä.” • Epson EH-TW5500 ”Best Pro-Photo Projector” Tuomaristo arvosti muun muassa projektorin 200 000:1 kontrastisuhteen ja 3LCD-paneeliteknologian tuottamaa tarkkaa ja kirkasta kuvaa. Arviossa mainittiin myös interpoloinnin ansiosta sulavasti liikkuva kuva sekä super resolution -ohjelmisto, joka parantaa kuvan selkeyttä. • Epson Stylus Pro 3880 “Best Expert Photo Printer” Tuomariston arvion mukaan Epson Stylus Pro 3880 soveltuu moniin käyttötarkoituksiin. Laite käyttää Epsonin kehittynyttä neljännen sukupolven UltraChrome K3 with Vivid Magenta –pigmenttimustetta, joka tuottaa kestäviä ja korkeatasoisia tulosteita. • Epson Perfection V600 “Best Photo Scanner” Tuomaristo kiitti Epson Perfection V600 Photon energiatehokkuutta ja korkeatasoista skannausta. Laite ei tarvitse lämpenemisaikaa ennen skannausta ja tuottaa korkeatasoisia kuvia 6400 dpi:n optisen tarkkuuden ja 3.4 Dmax:n optisen tiheyden ansiosta. Tuomaristo arvosti myös pölyjälkien ja naarmujen poistoon tarkoitettua Digital ICE –ohjelmistoa, joka toimii nega- ja diaskannauksen lisäksi myös valokuvia skannattaessa.