Epsonilta uusi EpsonNet verkkotulostuksen todennusjärjestelmä

Luottamuksellisuus on perusasia jokaisessa yhteisössä ja yrityksessä. Jaettujen verkkotulostimien maailmassa luottamuksellisten tulosteiden säilyminen sellaisina ei kuitenkaan ole aina helppoa. Hienonkin tulostusjärjestelmän tuottamat dokumentit voivat olla ulkopuolisten nähtävissä. Siksi Epsonin uusi EpsonNet -todennusjärjestelmä antaa mahdollisuuden tulosteiden luottamuksellisuuden hallintaan.

Monet yritykset ja yhteisöt ovat jo rakentaneet IT-järjestelmiä, jotka pitävät tietokoneiden sisäiset tiedostot ja dokumentit turvassa niiden luottamuksellisuuden säilyttämiseksi. Silti dokumenttien paperitulosteet voivat edelleen vaarantaa luottamuksellisuuden, kun verkkotulostimia käytetään kiireisessä yhteisössä tai yrityksessä, jossa tulosteet voivat jäädä ulkopuolisten nähtäviksi.

Epsonin ratkaisu paperitulosteiden luottamuksellisuuden hallintaan on uusi EpsonNet -todennusjärjestelmä. Järjestelmän avulla tuloste ei ole kenenkään muun kuin sen tulostimelle lähettäneen kirjoittajan tavoitettavissa.

Todennusjärjestelmään kuuluu tulostinpalvelinohjelma, tulostimen liitäntäkortti, tulostimeen liitettävä korttilukija ja dokumenttien kirjoittajien hallinnassa olevat tunnistuskortit. Vain korttilukijan lähietäisyydelle tuotu tunnistuskortti aloittaa luottamuksellisena lähetetyn dokumentin tulostumisen. Kirjoittajan dokumentti säilyy siihen asti turvassa järjestelmän tulostinpalvelimella. Jos tunnistuskortilla ei anneta tulostuslupaa vuorokauden kuluessa, dokumentti tuhoutuu turvallisuuden vuoksi verkkotulostusjärjestelmästä, mutta säilyy tietenkin dokumentin kirjoittajan koneella mahdollista myöhempää tulostamista varten.

Epson Net -todennusjärjestelmän palvelinohjelma myös tehostaa ja nopeuttaa tulostamista niissä järjestelmissä, joissa siihen on liitetty useampi verkkotulostin. Dokumentin laatija voi omalla tunnistekortillaan käynnistää luottamuksellisen tulostuksen miltä tahansa vaapaana olevalta tulostimelta, joutumatta odottamaan, että ennalta määrätty tulostin vapautuu.

EpsonNet -todennusjärjestelmää voidaan soveltaa myös niin, että kirjoittajat voivat tulostuttaa ei-luottamuksellisia dokumentteja ilman tarvetta käyttää tunnistuskorttia tulostuksen aloittamiseksi. Järjestelmä sopii yhteen useimpien Epsonin laserien kanssa.

Epsonin uusi tulostuksen todennusjärjestelmä sopii yhteisöille ja yrityksille, jotka usein käsittelevät luottamuksellisia tietoja myös tulosteina. Henkilöstöhallinnon tiedot, sairaaloiden sekä terveys- ja lääkäriasemien potilastiedot, laki- ja kirjanpitopalvelujen asiakkaiden tiedot, valtion- ja kunnanhallinnon luottamukselliset tiedot ovat vain muutamia esimerkkejä, joihin EpsonNet -todennusjärjestelmä soveltuu.

Epsonin ENSP teknologiaan (EpsonNet Service Platform) perustuen EpsonNet -todennusjärjestelmä voidaan myös sovittaa yrityksen tai yhteisön jo olemassaoleviin etä- tai lähiluettaviin älykortteihin.

Lisätietoja:
Epson palvelupuhelin 0201 552 091 sekä www.epson.fi
- tekniset lisätiedot: Epson / Jarmo Niskanen, puh. (09) 8520 2232, jniskanen(ät)epson.fi
- testit, tuotekuvat ja muut yhteydenotot: Epson / Kati Rouhiainen, puh. (09) 8520 2230, krouhiainen(ät)epson.fi