Epsonilta uusi erittäin lyhyen etäisyyden projektori EB-410W

EB-410W on helppokäyttöinen erittäin lyhyen etäisyyden projektori, jonka uusi 3LCD paneeli heijastaa aiempaa kirkkaamman kuvan entistä lyhyemmällä etäisyydellä kankaasta, mikä tekee uudesta projektorimallista sopivan erityisesti opetus- ja koulutuskäyttöön.

Uusi 3LCD paneeli lyhentää heijastusetäisyyden 62 senttimetriin, jolloin saavutetaan 60 tuuman kuva ilman häikäisyä ja varjokuvia. Laite on erittäin hiljainen ja helppo asentaa. Sisäänrakennetun 10 watin kaiuttimen ansiosta EB-410W sopii myös DVD:n katseluun tai musiikin kuunteluun.

Laitteen suunnittelussa on huomioitu myös turvallisuusnäkökohdat ja varkauksien estäminen. Opetuskäyttöön tarkoitettu versio EB-410We on suojattu salasanalla, ja lisäksi tästä mallista on poistettu sisäänrakennettu ohjauspaneeli minkä ansiosta varastettu laite on käyttökelvoton. Lisäksi laitteen mukana tulee pakkaus varoitustarroja jotka voi tarvittaessa ottaa käyttöön.

EB-410W:n värivaloteho¹ (Colour Light Output) on 2000 lumenia. Eco-tilassa värivaloteho on 1700 lumenia, mikä on erinomainen teho erityisesti interaktiivisia tauluja käytettäessä. Laitteessa on lisäksi myös oma väritilansa interaktiivisten taulujen käyttöä varten. Epsonin E-TORL-lamppujen ja 3LCD-teknologian ansiosta tarkka ja laadukas kuvan heijastus on mahdollista kaikissa valaistuksissa.

Epsonin tuotteiden suunnittelussa huomioidaan aina myös ympäristönäkökohdat ja energiatehokkuus. EB-410W:n pakkausmateriaalit ovat täysin kierrätettävissä ja siinä käytetyt E-TORL- ja 3LCD-teknologiat säästävät luontoa vähentämällä virran kulutusta.

EB-410W on erinomainen laite opetustiloihin, mutta myös yrityksille neuvotteluhuonekäyttöön isoille kankaille hiljaisuutensa, kirkkaan kuvanlaatunsa ja lyhyen heijastusetäisyytensä ansiosta.

Projektori on saatavilla huhtikuussa.

Lisätietoja:
Epson palvelupuhelin 020 155 2091 ja www.epson.fi

- tekniset lisätiedot: Epson / Jarmo Niskanen, puh. (09) 8520 2232, jniskanen(ät)epson.fi
- testit, tuotekuvat ja muut yhteydenotot: Epson / Kenneth Hilapieli, puh. (09) 8520 2235, khilapieli(ät)epson.fi

Tietoa kansainvälisestä Epson-konsernista:
Epson kehittää innovatiivisia digitaalikuvauksen, tulostamisen ja esitystekniikan tuotteita kuten tulostimia, projektoreita, kuvatallentimia ja skannereita. Lisäksi se valmistaa kulutuselektroniikan komponentteja kuten LCD-paneeleita sekä ajanmittauslaitteita. Epsonin tuotteet ovat maailmalla tunnettuja korkean laatunsa, toiminnallisuutensa ja pienen energiankulutuksensa ansiosta. Tokion pörssissä listattava Seiko Epson Corp. johtaa 107 yrityksestä koostuvaa konsernia, joka työllistää noin 93 000 ihmistä ja jonka yhteenlaskettu myynti viimeisimmällä täydellä tilikaudella oli yli 9,3 miljardia euroa. Lisätietoja: www.epson.fi
¹Värivaloteho (Colour Light Output, CLO) mittaa projektorin kykyä heijastaa värejä. Värivalotehon avulla käyttäjät voivat yksinkertaisella, tarkalla ja helpolla tavalla arvioida projektorin värientoistokykyä ja siten tehdä parempia ostopäätöksiä.