EQT myy Vaasan & Vaasan -konsernin CapVest-pääomarahastolle

EQT myy Vaasan & Vaasan -konsernin CapVest-pääomarahastolle EQT Scandinavia II -pääomarahasto on tänään allekirjoittanut sopimuksen Vaasan & Vaasan -leipomokonsernin myynnistä CapVest-pääomarahastolle. Kaupan toteutuminen edellyttää kilpailuviranomaisten hyväksyntää. EQT Scandinavia II osti Vaasan & Vaasanin vuonna 1998. EQT:n omistusperiodilla Vaasan & Vaasan on jatkanut kansainvälistymistään mm. yritysostoilla Liettuassa ja Ruotsissa. Yhtiön liikevaihto on kasvanut 220 miljoonasta eurosta vuonna 1998 nykyiseen noin 280 miljoonaan euroon. Andreas Tallberg EQT Partnersilta toteaa: "EQT:n omistuksessa Vaasan & Vaasanin johto on erittäin menestyksekkäästi toteuttanut kasvustrategiaa, ja vahvistanut Vaasan & Vaasanin asemaa johtavana leipomoalan yhtiönä sekä Suomessa että Baltiassa. Johdon ja hallituksen yhteistyön tuloksena Vaasan & Vaasanista on muotoutunut erittäin hyvä sijoitus EQT:lle". Matti Lappalainen, Vaasan & Vaasanin toimitusjohtaja, toteaa: "Olen vakuuttunut siitä, että uuden omistajamme CapVestin tuella yhtiömme tulee jatkamaan kasvuaan. Aiomme jatkaa yhtiön pitkäjänteistä kehittämistä strategiamme mukaan." Vaasan & Vaasan -konserni on suurin leipomoalan yritys Suomen ja Baltian markkina-alueella, yksi maailman suurimmista näkkileivän valmistajista, sekä merkittävä pohjoismainen pakasteleivontayritys. Yhtiön tunnettuja tuotemerkkejä ovat "Vaasan", "Leibur", "Hanzas Maiznica", "Vilniaus Duona ja Finn Crisp. Konsernin henkilöstö on noin 4 000. Yhteydenotot: Andreas Tallberg, Partner, EQT Partners Oy, 09-6962 470 Matti Lappalainen, toimitusjohtaja, Vaasan & Vaasan, 0204 46 111 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/23/20040123BIT00510/wkr0001.DOC http://www.waymaker.net/bitonline/2004/01/23/20040123BIT00510/wkr0002.pdf