EQT ostaa teknologiayhtiö VTI:n

EQT ostaa teknologiayhtiö VTI:n EQT Northern Europe -pääomasijoitusrahasto (EQT) on sopinut ostavansa suomalaisen teknologiayhtiö VTI Hamlin Oy:n (VTI) yhdysvaltalaiselta Breed Technologies Inc. -yhtiöltä. VTI on johtava kiihtyvyyttä, liikettä ja painetta mittaavien antureiden kehittäjä ja valmistaja, jonka liikevaihto on noin 60 miljoonaa euroa. Yhtiöllä on johtava maailmanlaajuinen asema nopeasti kasvavassa autoteollisuuden segmentissä: VTI:n antureita käytetään esimerkiksi ajovakauden hallintajärjestelmissä (ESP) sekä sähköisesti ohjatuissa jousitusjärjestelmissä (ECS). Autoteollisuuden lisäksi VTI:n laajaa kokemusta liikkeenmittauksessa voidaan hyödyntää muillakin alueilla kuten lääketeollisuudessa, kulutuselektroniikassa ja korkeatasoisissa teollisuuslaitteissa. VTI valmistaa mm. kiihtyvyysantureiden elementtejä ja kiihtyvyysantureita. Yhtiön pääkonttori, tuotekehitysyksikkö sekä tuotantolinja sijaitsevat Suomessa. Yhtiöllä on lisäksi kokoonpanolinja Meksikossa. Senior Partner Andreas Tallberg EQT Partners Oy:stä toteaa: "VTI Hamlin on laadukas yhtiö, joka toimii nopeasti kasvavalla markkinalla. Vahva markkina-asema anturimarkkinoilla yhdistettynä huomattaviin kasvumahdollisiin teollisten sovellusten alueella luo EQT:lle erinomaiset mahdollisuudet kehittää VTI:n liiketoimintaa tulevaisuudessa." Lisätietoja antavat: Andreas Tallberg, Senior Partner, EQT Partners Oy, + 358 9 6962 4711 EQT-pääomarahastojen yhteenlaskettu pääoma on yli 3 miljardia euroa. Rahastojen sponsorina on ruotsalainen Investor AB. EQT Partnersilla, joka toimii EQT- pääomarahastojen neuvonantajana, on toimistot Tukholmassa, Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Münchenissä. EQT toteuttaa liiketoimintakonseptiaan kehittämällä aktiivisesti hankkimiaan yhtiöitä yhteistyössä johdon kanssa. www.eqt.fi ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/27/20020527BIT00650/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/27/20020527BIT00650/wkr0002.pdf