Mikael Jungner: Uusi johtaminen vaatii esiintymistaitoja

Report this content

PE 29.05.2009 järjestettiin Esiintymistaidon Akatemian lounastilaisuus Kämpissä, Helsingissä. Paikalla oli pääkaupunkiseudun suurimpien yritysten johtajistoa kuulemassa Mitro Revon (Isä Mitro), Virke-konsernin Anne Linnonmaan ja YLE:n Mikael Jungnerin puheenvuoroja esiintymis- ja vuorovaikutustaitojen merkityksestä Suomen kilpailukyvyn kasvattajana. Johannes Lahtela ja Ilkka Tyynelä, Esiintymistaidon Akatemia: ”Jokainen puhuja toi selkeästi esiin omalta kantiltaan, että nykytilanne vaatii suomalaisilta yrityksiltä ja koko yhteiskunnalta täysin uudenlaisia otteita. Vanhoin opein ei enää pärjätä. Esiintymis- ja vuorovaikutustaidot ovat ratkaisevana tekijänä siinä, miten Suomi selviää taantumasta.” Mitro Repo: Yltiöyksilöllisyyden aika on ohi ”Yltiöyksilöllisyyden aika on kohta ohi. Mikään kansakunta, valtio, yritys tai yksilö ei tule enää omillaan, yksinään toimeen. Vuorovaikutustaidot tulevat nousemaan aivan uuteen arvoonsa. Tärkein asia elämässä on kahden ihmisen kohtaaminen. Tarvitsemme toista löytääksemme itsemme. Tähän viisauteen pohjautuu kaikkinainen menestys. Oikea bisneksen teko on pohjimmiltaan jakamista, yhdessä kokemista; kohtaamista. Nyt tarvitsemme aitoutta. Esiintymistaidot ovat sivistystä.” Anne Linnonmaa, Virke-konserni: Suomalaiset yritykset ovat menettäneet miljoonia euroja ”Kansantalouden kannalta esiintymis- ja vuorovaikutustaidot ovat merkittävässä asemassa. Viime vuosina suomalaiset yritykset ovat menettäneet miljoonia euroja vain ja ainoastaan puutteellisten esiintymis- ja vuorovaikutustaitojen johdosta. Mikäli myyntihenkilökuntaa kiinnostaa enemmän keskinäinen seurustelu kuin aito asiakkaan kohtaaminen, ei pidä ihmetellä miksi tilauskirja on tyhjä. Kansainvälisesti tarkasteltuna suomalaisten yritysten henkilöstön vuorovaikutustaidot ovat ala-arvoista tasoa. Mitä yritys viestii palvelutilanteessa, jos asiakasta ei edes tervehditä?” Mikael Jungner, YLE: Uusi johtaminen vaatii esiintymistaitoja ”Strategiaa ohjataan tunteella, tunneälyllä, karismalla, heittäytymisellä ja intuitiolla. Kaikki sellaisia asioita, joita ei perinteisesti opeteta Kauppakorkeakoulussa. Menestyneiden yritysten, kuten Google, johtajat ovat aivan eri luokkaa kuin vanhan polven johtajat. Uusi johtaminen, menestys, vaatii esiintymistaitoja. Ihmisten välisissä vuorovaikutustilanteissa on niin paljon vaihtoehtoja, että kokonaisuus on monimutkaisempi kuin shakkipeli. Tällaisessa loputtomien mahdollisuuksien maailmassa voittamiseen tarvitaan enemmän vaivannäköä: Henkilökohtaiset esiintymistaidot on nostettava mahdollisimman korkealle tasolle.” LISÄTIEDOT: Johannes Lahtela, Toimitusjohtaja, Esiintymistaidon Akatemia Oy p. 040-7760700 Ilkka Tyynelä Luova johtaja, Esiintymistaidon Akatemia Oy p. 0400- 706 831