​Esperi laajentaa ikäihmisten palveluja Kainuussa – Hoivakoti Menninkäinen siirtyy uudelle omistajalle

Sosiaali- ja terveyspalveluyritys Esperi Care on ostanut Kajaanin Lohtajalla toimivan Syvälammen palvelukoti Oy:n koko osakekannan. Hoivakoti Menninkäinen tarjoaa laadukasta tehostettua palveluasumista ikäihmisille uudessa vuonna 2016 valmistuneessa viihtyisässä hoivakotikiinteistössä. Osakekaupan myötä henkilöstö jatkaa Esperillä vanhoina työntekijöinä.

Esperi Caren aluejohtaja Pia Panhelainen kiittelee Hoivakoti Menninkäisessä tehtyä arvokasta työtä. Panhelainen toivottaa sekä henkilöstön että asukkaat lämpimästi tervetulleiksi.

-Haluamme laajentaa palvelutoimintaamme Kainuun alueella. Olemme hyvin iloisia, kun voimme jatkaa näiden osaavien ammattilaisten kanssa. Hoivakotiin voi hakea myös kunnan palveluseteliä, Panhelainen muistuttaa.

Esperi Caren yritysostoista vastaava johtaja Sebastian Knight sanoo, että kasvua haetaan Kainuussa myös jatkossa.

– Niin alan yrittäjät kuin kolmannen sektorin toimijatkin tuntuvat olevan aktiivisesti liikkeellä. Vuosi on käynnistynyt useilla yrityskaupoilla. Keskustelemme mielellämme kaikkien myyntiaikeissa olevien kanssa, Knight toteaa.

Syvälammen palvelukoti Oy:n perustaja Tarja Heiskanen on tyytyväinen, että yritysjärjestelyn kumppaniksi löytyi luotettava ja arvostettu sosiaali- ja terveyspalveluja tuottava yritys.

- Ehdin toimia yrittäjänä yli 20 vuoden ajan kainuulaisten ikäihmisten hyväksi. Haluan kiittää myös Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymää, sekä muita yhteistyökumppaneita hyvin sujuneesta luottamuksellisesta yhteistyöstä, Heiskanen sanoo.

Hoivakoti Menninkäisessä on 30 yhden hengen huonetta. Kaikissa huoneissa on oma wc ja suihkutilat.

Mistä on kyse?

• Esperi Care osti Syvälammen Palvelukoti Oy:n koko osakekannan
  • Omistus ennen kauppaa: Tarja Heiskanen 51%, Hannu Heiskanen 1% ja Esa Heiskanen 48%
  • Liikevaihto 1,3 Meur