Esperi laajentaa toimintaansa Kainuussa: kaksi kehitysvammaisten palvelukotia liittyy osaksi Esperiä

Esperi on ostanut Hoivapalvelut Kotikoivu Oy:n ja Hyryn Hoiva Oy:n osakekannat. Kaupassa on kyse kokonaisuudesta, joka kattaa 1,9 milj. euron liikevaihdon ja noin 30 työntekijää.

”Olemme iloisia, että voimme jatkaa hyvää yhteistyömme Kainuun soten kanssa. Uusi Esperi Kotikoivu ja Esperi Koti Hyryn Hoiva vahvistavat asemaamme alueen kehitysvammapalvelujen tarjoajana”, sanoo Esperin kehitysvammapalvelujen liiketoimintajohtaja Pia Panhelainen.

Kotien toiminnasta vastaava yrittäjäpariskunta Tarja ja Kari Lidström on tyytyväinen löydettyään työlleen jatkajan.

"Olen saanut tehdä tätä työtä yli 20 vuotta ja se on ollut tunteiden täyttämä elämäntapa - täynnä iloa, surua, naurua ja kaikkea siltä väliltä. Nyt on tullut kuitenkin aika siirtyä pois työelämästä. Olemme iloisia, että toiminnalle on löytynyt luotettava ja osaava jatkaja. Kiitämme kaikkia työntekijöitä, yhteistyökumppaneita, asukkaita ja heidän omaisiaan kuluneista vuosista”, sanoo Tarja Lidström.

Esperi Kotikoivu tarjoaa ympärivuorokautista hoivaa 20 kehitysvammaiselle asukkaalle Kajaanissa. Kiinteistössä olevat uudet tilat ovat ajanmukaiset ja vastaavat hyvin kehitysvammapalveluille asetettuja tavoitteita.

Esperi Koti Hyryn Hoiva tarjoaa ympärivuorokautista hoivaa 9 kehitysvammaiselle asukkaalle Hyrynsalmella.

Esperin Kehitysvammapalvelujen toimintaa ohjaa yksilökeskeinen elämänsuunnittelu (YKS), ja tämä toimintafilosofia otetaan käyttöön myös molemmissa kodeissa.  Esperi panostaa voimakkaasti palvelun kehittämiseen ja henkilöstöön sekä työkulttuuriin.

Toimituksille taustaksi:

• Hoivapalvelu Kotikoivu, LV 1,4 meur, 20 työntekijää.
  • Hoivapalvelu Hyryn Hoiva, LV 0,5 meur, 10 työntekijää.

Lue lisää yksilökeskeisestä elämänsuunnittelusta ja katso video täältä.

Tutustu juuri julkaistuun vastuullisuusraporttiimme (2021) täältä.

Lisätietoja antavat:

Tarja Lidström, toimitusjohtaja, Hoivapalvelut Kotikoivu Oy ja Hyryn Hoiva Oy, puh: 050 524 1280, sähköposti: tarja.lidstrom@kotikoivu.fi.

Pia Panhelainen, liiketoimintajohtaja, kehitysvammapalvelut, Esperi Care.

Mediadesk, arkisin klo 9-16