Esperi lisää varotoimenpiteitä asukkaiden ja henkilöstön turvaamiseksi

Esperi on varautunut THL:n normaalin pitkäaikaishoitoon suunnatun ohjeistuksen lisäksi ylimääräisillä varotoimenpiteillä turvatakseen koronaviruksen aiheuttamilta tartunnoilta henkilöstönsä ja palveluitaan käyttävät asukkaat.

Epidemia-alueelle matkustaneiden, yksikössä työskentelevien tai vierailijoiden osalta Esperissä on jo 9.3. alkaen ollut voimassa 14 vrk odotusaika ennen yksikköön saapumista. Tämän lisäksi muita ulkopuolisia vierailuja on vähennetty.

Esperi seuraa tilannetta tiiviisti ja arvioi jatkuvasti sen vaikutuksia asukkaiden sekä henkilöstön turvallisuuteen ja hyvinvointiin. Tämän arvioinnin perusteella Esperi lisää varotoimenpiteitä ja esittää aiemman toimintaohjeistuksen lisäksi muun muassa toiveen kaikkien vierailuiden välttämisestä ympärivuorokautisen hoivan ja –hoidon yksiköissä.

Omaisten osalta Esperi pyrkii järjestämään mahdollisuuden yhteydenpitoon oman läheisen kanssa jatkossa joko puhelimitse tai kuvapuhelun avulla.

Tehtävämme on tarjota inhimillistä ja laadukasta hoivaa asiakkaillemme, mielekästä ja merkityksellistä työtä osaavalle henkilöstöllemme sekä kehittää uusia asumisen, tuen ja hyvän hoivan malleja yhteistyössä kuntien kanssa.

Haluamme olla hoiva-alan laadun suunnannäyttäjä ja osa ratkaisua suomalaisissa hoiva-alan kysymyksissä. Siksi työskentelemme paitsi oman, myös koko hoiva-alan laadun kehittämiseksi. www.esperi.fi