Esperille rakentuu Kangasalalle 94-asukaspaikkainen palvelutalo

Esperi ja Toivo Group Oyj ovat allekirjoittaneet pitkäaikaisen pääomavuokrasopimuksen Kangasalle toteutettavasta yli 13 miljoonan euron kohteesta.

Kangasalan Lamminrahkaan rakentuu yhteensä 94 asukaspaikkaa sisältävä palveluasumisen koti. Ensimmäiseen kerrokseen toteutetaan koko taloa palvelevien toimintojen lisäksi koti kehitysvammaisille asukkaille ja ylempiin kerroksiin ympärivuorokautista palveluasumista tarvitseville ikäihmisille.

Käytännöllisten suunnitteluratkaisujen lisäksi kohteessa panostetaan energiatehokkuuteen: lämmöntuotanto hoidetaan maalämmöllä ja katolle asennetaan aurinkopaneelit. Tavoitteena on, että kohde on käyttöönotettavissa loppuvuodesta 2025. Tällöin myös Kangasalalla sijaitsevat Esperi Hoivakoti Pikonlinna ja Esperi Hoivakoti Honkalinna muuttaisivat uusiin tiloihin.

Esperi on keskittynyt viime vuosina voimakkaasti toimintansa kehittämiseen ja on saanut kotiensa käyttöasteen ilahduttavalle tasolle. Yhteistyö Esperin ja Toivon kesken on käynnistynyt sujuvasti.

”Kotiemme vankat perustukset ovat turvallisuus ja laatu ja samalla viemme ympäristöasioita voimakkaasti eteenpäin. Olemme sitoutuneet jatkuvaan ympäristötehokkuutemme kehittämiseen ja vaikutustemme hallitsemiseen”, sanoo kiinteistöjohtaja Tomi Rosqvist.

”On ollut hienoa tehdä yhteistyötä Esperin ammattilaisten kanssa ja päästä nyt toteuttamaan upeaa kohdetta asukkaiden ja henkilökunnan käyttöön. Yhteistyö myös Kangasalan kaupungin edustajien kanssa on ollut sujuvaa. Tavoitteenamme on sujuva ja pitkäaikainen yhteistyö Esperin kanssa”, toteaa liiketoimintajohtaja Perttu Aikkila Toivon Yhteiskuntakiinteistöt -liiketoiminta-alueelta.

Toivo on suomalainen vuonna 2015 perustettu kiinteistötalo, jonka liiketoiminta koostuu hankekehityksestä ja kiinteistöjen pitkäaikaisesta omistamisesta. Yhtiön yksi uusista liiketoiminnoista on yhteiskuntakiinteistöt: https://toivo.fi/

Mediadesk (ark. 9-16)