On ilo kohdata sinut -valokuvanäyttely saapuu Joensuuhun ja päättää näyttelyn kiertueen

Kahdeksantoista henkilökuvaa, kahdeksantoista koskettavaa tarinaa hoivatyön iloista ja suruista, hoitajien itsensä kertomana. Esperin koko vuoden Suomea kiertänyt näyttely on viimeisenä esillä Joensuussa 20.10. alkaen.

Helsingissä, Oulussa, Turussa, Porissa, Tampereella ja Jyväskylässä kuluneena vuonna vieraillut ja hyvän vastaanoton saanut näyttely On ilo kohdata sinut saapuu 20. lokakuuta Joensuuhun, jonne näyttelyn kiertue päättyy. Näyttely on esillä Kauppakeskus Metropolissa 20.- 29.10, jonka jälkeen se siirtyy oppilaitos Riveriaan. Näyttelyn takana on Esperi, jossa työskentelee lähes 7.000 hoiva-alan ammattilaista.

Asukkaiden huoneissa olevissa valokuvissa ovat heidän rakkaimpansa ja kuvista välittyy heille tärkeitä hetkiä ja muistoja.  Ehkä hyvä oppi elämässä on se, että tekee sen, mitä pitää tehdä oikeaan aikaan. Elämä on arvaamatonta. Voi olla, että myöhemmin elämässä on levättävä ja muut huolehtivat silloin sinusta, ja voit antaa sen vain tapahtua.” – Hakeem

Valokuvaaja Kaisa Löyskä on taltioinut mieleenpainuviin valokuviin hoivatyön monet kasvot. Näyttelyn tavoitteena on osaltaan nostaa hoiva-alan kiinnostavuutta – kuitenkaan sitä kaunistelematta. Aidoissa tarinoissa on läsnä kohtaamisen kauneus, luopumisen haikeus, onnistumisen riemu, arjen hetkien herkkyys ja arjen todellisuus. Elämän koko kirjo kaikkine tunteineen.

”Heidän koko elämänsä tapahtuu pääosin työpaikoillamme. On iso vastuu olla asukkaiden rakkauden arvoinen.” – Helen

Kiitos ja kunnioitus hoitajia kohtaan on ollut monen näyttelyn nähneen päällimmäinen tunne.

“Olemme erittäin kiitollisia niille 18 hoitajalle, jotka antoivat omat kasvonsa hoivatyölle ja kertoivat työstään tarinan, joka on koskettanut monta näyttelyssämme käynyttä. Näyttelyn tavoitteena on ollut nostaa kiinnostusta hoiva-alaa kohtaan ja koemme, että onnistuimme tässä tavoitteessamme. Mitä näyttelylle tapahtuu seuraavaksi, on vielä mietinnässä", sanoo Esperin myynti- ja markkinointijohtaja Jani Nurisalo.

Tervetuloa tutustumaan ainutlaatuiseen näyttelyymme!

Sitaatit ovat katkelmia valokuvanäyttelyn 18 tarinasta. On ilo kohdata sinut -valokuvanäyttely hoivatyöntekijöistä Joensuussa Kauppakeskus Metropolissa, 20.10.-29.10, josta se siirtyy Riverian Peltola-kampukselle. Kaisa Löyskän tekemät haastattelut on koonnut tarinoiksi Esperin viestintäpäällikkö Kaisu Lehtomaa-Digha.

Lue lisää näyttelystä täältä

Joensuun näyttelyn Facebook-tapahtuman löydät https://fb.me/e/1jGcAPQsD