​Paimion kuntaulkoistus poikii loppuvuodesta 74 hoivapaikkaa ikääntyneille

Paimion kunta ulkoisti viime kesänä Jokilaakson palvelutalon palvelut hoiva- ja asumispalveluita ikäihmisille, mielenterveys- ja päihdekuntoutujille sekä vammaispalvelun asiakkaille tarjoavalle Esperi Care oy:lle. Samalla sovittiin uuden hoivakodin rakentamisesta. Uuden hoivakodin rakentaminen edistyy vauhdilla ja näillä näkymin Jokilaakson hoivakodin asukkaat sekä henkilöstö pääsevät muuttamaan uuteen hoivakotiin ensi syksynä.

Lehdon rakennuttama hoivakoti on pian harjakorkeudessa ja sen jälkeen päästään sisätöihin.

Valmistuttuaan hoivakodissa on 74 asukaspaikkaa ympärivuorokautista hoivaa tai kevyempää palveluasumista tarvitsevalle ikääntyneelle. Uusi hoivakoti korvaa nykyisen Jokilaakson hoivakodin vanhentuneet tilat ja sekä asukkaat että Jokilaakson nykyinen henkilöstö pääsevät uusiin, esteettömiin tiloihin. Tämän lisäksi kotiin mahtuu nyt uusiakin asukkaita. Uutta henkilöstö on tarkoitus rekrytoida, sillä oletus on, että asukasmäärä tulee kasvamaan.

”Rakennustyöt ovat sujuneet hyvin – aikataulussa ollaan! Harjakaisia tullaan juhlistamaan alkukesästä. Uskon, että asukkaat ja henkilöstö odottavat jo uusiin, toimiviin tiloihin pääsemistä”, iloitsee Esperin aluejohtaja Kimmo Karvonen.

Hoivakodin asukkaaksi voi tulla kaupungin sopimuksen kautta, palveluseteliä käyttäen tai itse asumisensa maksaen.

Avainsanat: