Pieksämäen palvelutalo Abeli Esperin omistukseen – monipuoliset palvelut iäkkäille

Sosiaali- ja terveyspalveluyritys Esperi Care on ostanut Pieksämäellä toimivan palvelutalo Abelin koko liiketoiminnan. Palvelutalon henkilöstö siirtyy Esperille vanhoina työntekijöinä ja kaikki asukkaat saavat jatkaa asukkaina palvelutalossa.

- Meillä on jo entuudestaan toimintaa paikkakunnalla, joten uusi yksikkö ja sen osaava henkilöstö lisäävät mahdollisuuksia kehittää toimintaa. Alan vahvana toimijana pyrimme jatkuvasti kehittämään yksiköidemme toimintaa niin, että asukkaat saavat aina laadukasta palvelua, Esperi Caren aluejohtaja Pia Panhelainen, sanoo.

Panhelainen toivottaa asukkaat ja henkilöstön sydämellisesti tervetulleeksi.

– Selvitämme myös mahdollisuuksia päivätoiminnan järjestämiseksi alueen iäkkäille, Panhelainen kertoo.

Pieksämäen Palveluasunnot ry:n puheenjohtajan Timo Kauppisen mukaan tärkein tavoite on turvata laadukkaat palvelut jatkossakin.

-Tämä vaatii jatkossa isommat resurssit, Kauppinen toteaa.

Myös Pieksämäen kaupunki on tyytyväinen, että toiminnalle löytyi pitkäjänteinen jatkaja.

– Olemme tehneet yhteistyötä Esperin kanssa muissa kohteissa ja jatkamme mielellämme tätä mutkatonta yhteistyötä kuntalaisten parhaaksi myös Abelissa, Pieksämäen kaupungin sosiaali- ja terveyspalveluiden johtaja Tuija Haatainen sanoo.

Ostaja: Esperi Care
Myyjä: Pieksämäen Palveluasunnot ry (omistus ennen kauppaa 100 %)
Liikevaihto: 2 miljoonaa euroa (liiketoimintakauppa)
Henkilöstö: 21