Etteplan antaa positiivisen tulosvaroituksen ja nostaa ohjeistustaan vuodelle 2020

Liikevaihdon arvioidaan olevan noin edellisvuoden tasolla ja liikevoiton (EBIT) laskevan hieman tai olevan edellisvuoden tasolla

Etteplan Oyj, Pörssitiedote/Sisäpiiritieto 17.12.2020 klo 13.00

Etteplan Oyj arvioi 29.10.2020 julkistetussa osavuosikatsauksessaan konsernin liikevaihdon vuonna 2020 laskevan hieman tai olevan edellisen vuoden tasolla ja liikevoiton (EBIT) laskevan selvästi vuoteen 2019 verrattuna.

Etteplan nostaa nyt aiempaa arviotaan vuoden 2020 liikevaihdon ja liikevoiton kehityksestä. Uuden arvion mukaan Etteplanin liikevaihdon arvioidaan olevan noin edellisvuoden tasolla ja liikevoiton (EBIT) ennakoidaan laskevan hieman tai olevan edellisvuoden tasolla.

Etteplanin näkymien positiiviseen kehitykseen vaikuttaa erityisesti kysyntätilanteen paraneminen loppuvuoden aikana.
”Näkemyksemme mukaan myönteiset uutiset Korona-rokotteesta ja rokotusten alkaminen ovat vähentäneet epävarmuutta markkinoilla ja käynnistäneet investointeja tuotekehitykseen ja tuotantoon”, Etteplanin toimitusjohtaja Juha Näkki sanoo.

Etteplanin tilinpäätöstiedote vuodelta 2020 julkaistaan torstaina 11.2.2021.

Juha Näkki, toimitusjohtaja, Etteplan  puh. 010 307 2077
Outi Torniainen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Etteplan, puh. 010 307 3302

Etteplan Oyj:n palvelut kattavat teollisuuden laite- ja laitossuunnittelun ratkaisut, ohjelmisto- ja sulautettujen järjestelmien ratkaisut sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisut. Asiakkaitamme ovat maailman johtavat valmistavan teollisuuden yritykset. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden, palvelujen ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa.

Vuonna 2019 Etteplanin liikevaihto oli noin 263 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on yli 3 400 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com