Etteplan avaa uuden ympäristöolosuhteiden testauslaboratorion Tampereella

Etteplan lehdistötiedote 23.3.2022, klo 13:00

Etteplan avaa maaliskuussa 2022 uuden ympäristöolosuhteiden testilaboratorion Tampereelle. Laboratorio vahvistaa Etteplanin testauskapasiteettia ja -osaamista erityisesti elektroniikan luotettavuuden ja materiaalien osalta. Testilaboratorion erityisosaamiseen kuuluu ilmansaasteiden eri materiaaleihin aiheuttamien vaikutusten mittaaminen.

Etteplanin Tampereen uudessa testilaboratoriossa asiakkaan laite voidaan altistaa erilaisille haastaville ympäristöolosuhteille, kuten kosteudelle, kemikaaleille, lämpötiloille ja pölylle. Tampereen testilaboratorio auttaa suunnittelemaan laitteita, jotka kestävät esimerkiksi raskaan teollisuuden tai liikenteen aiheuttamia ilmansaasteita.

”Testauksen merkitys ja tarve kasvaa jatkuvasti sekä uusien lainsäädännön määrittämien standardien että loppukäyttäjien kasvavien odotusten myötä. Myös esimerkiksi ilmansaasteiden lisääntyminen lisää tarvetta testaukselle,” sanoo Etteplanin testilaboratorioliiketoiminnasta vastaava johtaja Timo Kallinen.

”Uuden laboratorion avulla pystymme palvelemaan asiakkaitamme sekä Pirkanmaalla että ympäri maailman entistä kokonaisvaltaisemmin,” hän jatkaa.

Etteplan panostaa jatkuvasti kasvuun, Tampereen laboratorio ja sen kolme uutta testauksen huippuasiantuntijaa ovat tästä hyvä esimerkki. Etteplanin palveluksessa aloittavilla asiantuntijoilla on kullakin pitkä kokemus ja vankka osaaminen elektroniikan luotettavuuden testaamisesta sekä materiaali- ja korroosiotestaamisesta.

Etteplanilla on ainutlaatuiset valmiudet tarjota kaikki laite- ja ohjelmistotestaukseen tarvittavat palvelut. Niihin kuuluvat muun muassa ympäristöolosuhde-, tuoteturvallisuus-, antenni-, EMC-, ohjelmisto- ja akkutestaus. Hyvin varustellut laboratoriot, monikäyttöiset testaus- ja DevOps-alustat sekä tehokkaat prosessit varmistavat korkean laadun, standardien mukaisuuden ja nopean pääsyn markkinoille.

Timo Kallinen, Head of Product Verification, Etteplan. puh. 040 700 4482
Outi Torniainen, markkinointi- ja viestintäjohtaja Outi Torniainen, puh. 010 307 3302

Olemme nopeasti kasvava teknologiapalveluyritys, joka on erikoistunut ohjelmisto- ja sulautettujen järjestelmien ratkaisuihin, suunnitteluratkaisuihin sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisuihin. Olemme alan edelläkävijä ja erotumme kilpailussa asiantuntijoidemme laaja-alaisen osaamisen avulla. Asiakkaamme ovat maailman johtavia valmistavan teollisuuden yrityksiä. Autamme heitä rakentamaan parempaa maailmaa suunnittelun, innovaatioiden ja digitalisaation avulla.

Etteplan on viitoittanut tietä suunnittelualalla jo vuodesta 1983. Vuonna 2021 liikevaihtomme oli 300,1 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on yli 3 800 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa, Tanskassa ja Kiinassa. Etteplanin osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com