Etteplan ja Metsä Tissue yhteistyöhön Mariestadin tehtaan laajennus- ja modernisointiprojektissa Ruotsissa

Etteplan Oyj, Lehdistötiedote, 8.6.2023, klo 13:00

Etteplan toteuttaa Balance of Plant (BoP) -osuuden Metsä Tissuen Mariestadin tehtaan laajennus- ja modernisointiprojektissa. Yhteistyö on osa Metsä Tissuen Tulevaisuuden pehmopaperitehdas -kehitysohjelmaa, jonka tavoitteena on maailmanluokan ympäristösuorituskyky ja toiminnan tehokkuus pehmopaperituotannossa.

”Meillä on kunnia tukea Metsä Tissuen uudistumista ja laajentumista. Teknisen asiantuntemuksemme avulla voimme myötävaikuttaa uuden maailmanluokan pehmopaperin tuotantolinjan perustamiseen Mariestadiin. Laaja asiantuntijaverkostomme mahdollistaa yhteistyön eri erikoisalojen pätevimpien ammattilaisten kesken, ja tiivis yhteistyö Suomen ja Ruotsin tiimiemme välillä on jo osoittautunut eduksi tässä projektissa”, sanoo Etteplanin Smart Factory liiketoiminnan johtaja Johan Ehrnrooth.

Metsä Groupiin kuuluva Metsä Tissue investoi fossiilittomaan tulevaisuuteen Mariestadin tehtaalla Ruotsissa. Metsä Tissue investoi tehtaan laajennus- ja modernisointiin yhteensä 370 miljoonaa euroa, mikä tekee investoinnista yhden pehmopaperiteollisuuden suurimmista Euroopassa ja suurimman Metsä Tissuessa.

Rakennustyöt ovat alkaneet kevään 2023 aikana ja uudistetun tehtaan on määrä aloittaa toimintansa vuoden 2025 toisella puoliskolla.

Johan Ehrnrooth, johtaja, Smart Factory, Etteplan, puh. 040 565 9523
Outi Torniainen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Etteplan, puh. 010 307 3302

Metsä Tissue

Olemme nopeasti kasvava teknologiapalveluyritys, joka on erikoistunut ohjelmisto- ja sulautettujen järjestelmien ratkaisuihin, suunnitteluratkaisuihin sekä teknisen viestinnän ratkaisuihin. Olemme alan edelläkävijä ja erotumme kilpailussa asiantuntijoidemme laaja-alaisen osaamisen avulla. Asiakkaamme ovat maailman johtavia valmistavan teollisuuden yrityksiä. Autamme heitä rakentamaan parempaa maailmaa suunnittelun, innovaatioiden ja digitalisaation avulla.

Etteplan on viitoittanut tietä suunnittelualalla jo vuodesta 1983. Vuonna 2022 liikevaihtomme oli 350,2 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on noin 4 000 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa, Tanskassa ja Kiinassa. Etteplanin osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com