Etteplan ja Tana laajentavat yhteistyötään huoltoliiketoiminnan digitalisointiin

Image: Tana Oy

Suunnittelutoimisto Etteplan ja Tana Oy laajentavat yhteistyötään koskemaan Tanan huollon- ja kunnossapidon eli jälkimarkkinoinnin digitalisointia. Suomalainen Tana Oy suunnittelee ja markkinoi laitteita ja teknologiaa jätteenkäsittelyyn ympäri maailmaa. Tanan tavoitteena on kasvattaa jätteenkäsittelylaitteiden jälkimarkkinointia eli huolto- ja kunnossapitoliiketoimintaa ja hakea siitä kilpailuetua.

Tanan tavoitteena on nopeuttaa ja tehostaa jälkimarkkinoinnin prosesseja, jotta koneiden ja laitteiden seisokki on mahdollisimman lyhyt. Tärkeässä roolissa jälkimarkkinoinnin tehostamiseksi on Tanan teknisen viestinnän eli teknisen dokumentoinnin digitalisoiminen. Digitalisoinnilla tavoitellaan Tanan koko teknisen tuotedokumentoinnin digitalisoimista yhden huoltoportaalin alle.

Yhteistyösopimuksen mukaan Etteplan vastaa teknisen tuoteinformaation kehittämisestä digitaalisiin prosesseihin soveltuviksi. Ratkaisussa hyödynnetään Etteplanin huoltoon ja kunnossapitoon kehitettyjä ohjelmistoratkaisuja ja teknisen dokumentoinnin menetelmiä.

Etteplan ja Tana ovat tehneet yhteistyötä jo toistakymmentä vuotta, mutta yhteistyön laajentuminen Tanan teknisen dokumentoinnin ja huollon prosessien digitalisointiin on merkittävä kehitysaskel yhteistyössä.

-  Valitsimme Etteplanin tukemaan meitä huolto- ja kunnossapidossa käytettävän teknisen tuoteinformaation digitalisoinnissa, koska Etteplan tuntee liiketoimintamme ja tuotteemme ja tarpeemme pitkältä ajalta. Etteplanin asiantuntemuksen avulla saamme tehostettua huoltoliiketoiminnan prosessejamme ja vietyä huoltoliiketoimintamme digitalisointia uudelle tasolle, Tanan Application Manager, Jarmo Launiainen, kertoo.

-  Olemme kiitollisia yhteistyömme syvenemisestä Tana Oy:n kanssa. Digitalisointi mahdollistaa laitevalmistajille uusia liiketoimintamahdollisuuksia myös huolto- ja kunnossapitoliiketoiminnassa. On erittäin kiinnostavaa olla luomassa näitä kasvun edellytyksiä Tanalle, Etteplanin teknisen dokumentoinnin palveluliiketoiminnasta vastaava johtaja Petri Ikonen sanoo.

Lisätietoja antavat:

Petri Ikonen
Palvelualuejohtaja, tekninen dokumentointi, Etteplan Oyj

Outi Torniainen
Viestintä- ja markkinointijohtaja, Etteplan Oyj
Puh. 010 307 3302

Jarmo Launiainen
Application Manager, Landfilling, Tana Oy

Etteplan Oyj:n palvelut kattavat teollisuuden laite- ja laitossuunnittelun, sulautettujen järjestelmien ja  IoT:n (esineiden internet) sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisut. Asiakkaitamme ovat maailman johtavat valmistavan teollisuuden yritykset. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa.

Vuonna 2017 Etteplanin liikevaihto oli noin 215 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on yli 3 000 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com

TANA From Waste to Value®

Tana Oy on yksityisessä omistuksessa oleva 1971 perustettu ympäristöteknologiayritys, joka kehittää, tuottaa ja markkinoi mekaaniseen kiinteän jätteen käsittelyyn tarkoitettuja mobiileja koneita ja laitteita. Tavoitteena on, että ne voidaan integroida keskenään älyteknologialla älykkäiksi laitekokonaisuuksiksi, jotka parantavat asiakkaidemme kilpailukykyä. www.tana.fi

Avainsanat: