Etteplan ja Valmet kehittävät prosessitehokkuutta tekoälypalveluratkaisuilla

ETTEPLAN OYJ, Lehdistötiedote, 26.6.2024 klo 13.30

Etteplan ja Valmet kehittävät prosessitehokkuutta tekoälypalveluratkaisuilla

Etteplan ja Valmet hyödyntävät tekoälyä (AI) parantaakseen Valmetin varaosapalvelun tehokkuutta ja laatua. Kumppanuuden perustana ovat jatkuva kehittäminen ja yhteistyö, jossa pienilläkin edistysaskeleilla voi olla huomattavia vaikutuksia.

Etteplan on kehittänyt laajan asiakasprosessien ymmärryksen pohjalta tekoälyavusteisen palveluratkaisun, joka tunnistaa ja poimii tietoja vanhoista piirustuksista ja kuvituksista, ja optimoi automatisoinnin avulla Valmetin olemassa olevia prosesseja. Innovatiivinen ratkaisu tarjoaa monia hyötyjä kuten huomattavia aikasäästöjä ja laadukkaampia tuloksia. Lisäksi virheet vähenevät ja prosessitehokkuus paranee. Ratkaisu on osa Etteplanin laajempaa tekoälyä hyödyntävää palveluratkaisukokonaisuutta.

"Olemme innoissamme yhteistyöstä Valmetin kanssa ja mahdollisuudesta kehittää prosessitehokkuutta tekoälypalveluratkaisujen avulla”, sanoo Risto Pukki, johtaja, teknisen viestinnän palveluratkaisut, Etteplan. "Yhdistämällä tekoälyosaamisemme Valmetin toimialaosaamiseen, saamme aikaan merkittäviä muutoksia ja luomme konkreettista arvoa asiakkaalle. Tämä on vasta alkua, ja jatkamme yhteistyötä luodaksemme Valmetin tarpeisiin entistä paremmin sopivia ratkaisuja."

"Etteplan on ollut aloitteellinen prosessikehityksessä tuoden esiin erilaisia mahdollisuuksia tekoälyn avulla. Valmetin tiivis osallistaminen prosessiin sitouttamisen ja yhteistyön kautta on tukenut toteutuksen onnistumista. Kumppanuus ilmentää yhteistä sitoutumistamme innovaatioon ja yhteistyöhön näyttäen tietä tulevaisuuteen, jossa tekoälyä hyödyntävät ratkaisut muuttavat teollisia prosesseja ja avaavat uusia kasvun ja menestyksen mahdollisuuksia", sanoo Johan Erikson, Senior Manager eCommerce, Valmet.

Etteplan on edelleen parantanut palveluratkaisuaan tekoälyavusteisen prosessioptimoinnin integraatiolla, mikä mahdollistaa suurten datamäärien käsittelyn. Tekoälyratkaisun hyödyt moninkertaistuvat, kun sen oppiminen ja kehittyminen jatkuvat. Tämä tarjoaa kustannustehokkaan keinon esimerkiksi varaosaluetteloiden tuottamiseen vanhoille tuotteille, jotka vaativat ylläpitoa ja huoltoa. Erityisen merkittävää on ratkaisun kyky tarjota tarkkoja yksityiskohtia jopa vanhemmista ja heikkolaatuisemmista lähdemateriaaleista, mahdollistaen Valmetille tarjonnan laajentamisen ja potentiaalisen jälkimarkkinaliiketoiminnan kasvattamisen suuremmille olemassa oleville laitekantamarkkinoille.

Risto Pukki, VP, Service Solutions, Etteplan, puh. 050 544 0196
Outi Torniainen, viestintä- ja markkinointijohtaja, Etteplan, puh. 010 307 3302
Johan Erikson, Senior Manager eCommerce, Valmet, puh. +46 8 5224 4479

Valmet

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. Yli 19 000 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Valmetin liikevaihto vuonna 2023 oli noin 5,5 miljardia euroa. Valmetin osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä, ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Etteplan on kasvava teknologiapalveluyritys, joka yhdistää ihmiset ja teknologiat muuttaakseen asioita paremmiksi. Yhdessä asiakkaidemme kanssa rakennamme maailmaa, jossa järjestelmät, prosessit ja tuotteet ovat älykkäämpiä, tehokkaampia ja vastuullisempia. Asiakkaamme ovat maailman johtavia valmistavan teollisuuden yrityksiä. Vuonna 2023 liikevaihtomme oli 360,0 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 4 000 Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa, Tanskassa ja Kiinassa. Etteplanin osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com