Etteplan ja Valmet laajentavat suunnitteluyhteistyötään

Sopimuksella on myönteinen vaikutus Etteplanin Kiinan yksiköiden kehitykseen osan suunnittelusta siirtyessä Kiinaan

Kuva: Valmet

Etteplan ja Valmet ovat sopineet, että merkittävä osa Valmetin puunkäsittelyssä tarvittavien mekaanisten laitteiden suunnittelusta siirtyy Etteplanille. Jatkossa Etteplan toimittaa puunkäsittelyyn laitesuunnittelua Valmetin voimalaitos-, biovoimalaitos-, sellu-, paperi- ja levytehdasasiakkaille maailmanlaajuisesti.

Uusi yhteistyösopimus perustuu Etteplanin tarjoamaan offshoring- palvelumalliin, jossa osa suunnittelutyöstä tehdään Etteplanin Kiinan yksiköissä. Palvelumallilla pystytään lisäämään asiakkaan tuotteen kustannuskilpailukykyä Kiinan alemman kustannustason ansiosta.

Valmet on Etteplanin pitkäaikaisempia yhteistyökumppaneita myös offshoring-palvelun hyödyntämisessä. Yhtiöitten yli 30 vuotta jatkunut yhteistyö käsittää muun muassa paperikonesuunnittelua sekä Valmetin koneisiin ja laitteisiin liittyvää teknistä dokumentointia. Puunkäsittelylaitteiden suunnittelu laajentaa yhtiöitten välisestä yhteistyötä edelleen.

-  Tavoitteenamme on jatkuvasti kehittää kilpailukykyämme ja Etteplanilla on ollut tässä merkittävä rooli. Ratkaiseva tekijä päätöksellemme oli Etteplanin kyky tuottaa palvelu kustannustehokkaasti Kiinasta, josta Valmetilla on Etteplanin kanssa erittäin hyviä kokemuksia monen vuoden ajalta, Valmetin Puunkäsittely-teknologiayksikön johtaja Ari Havu kertoo.

-  Yhteistyömme laajentuminen puunkäsittelylaitteiden suunnittelussa on meille tärkeä osoitus Valmetin asiakastyytyväisyydestä ja saumattomasta yhteistyöstämme. Olemme saavuttaneet Valmetin kanssa merkittäviä tuloksia palvelumallillamme, jossa hyödynnetään kustannustehokkaita Kiinan suunnitteluyksikköjämme, Etteplanin Suomen liiketoiminnoista vastaava johtaja, Veikko Lamminen, selvittää.

Lisätietoja antavat:

Veikko Lamminen
Suomen liiketoimintajohtaja, Etteplan Oyj

Outi Torniainen
Viestintä- ja markkinointijohtaja, Etteplan Oyj
Puh. 010 307 3302

Etteplan Oyj:n palvelut kattavat teollisuuden laite- ja laitossuunnittelun, sulautettujen järjestelmien ja  IoT:n (esineiden internet) sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisut. Asiakkaitamme ovat maailman johtavat valmistavan teollisuuden yritykset. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa.

Vuonna 2017 Etteplanin liikevaihto oli noin 215 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on yli 3 000 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com

Avainsanat: