Etteplan jatkaa kasvuaan Saksan suunnittelumarkkinoilla ostamalla BST Buck Systemtechnik GmbH:n

Etteplan lehdistötiedote 29.9.2021 klo 9.00

Etteplan ostaa Pohjois-Saksan Brunsbüttelissä sijaitsevan BST Buck Systemtechnik GmbH:n. Hieman yli 30 asiantuntijaa työllistävä yhtiö on erikoistunut ohjelmistokehitykseen, prosessiautomaatioon ja laitteistosuunnitteluun. BST Buck Systemtechnik GmbH:n asiakkaat toimivat kemian-, lääke-, energia- sekä elintarvike- ja juomateollisuudessa.

”BST Buck Systemtechnik GmbH:n osto jatkaa hienosti kasvutarinaamme Saksassa. Yhtiö täydentää erinomaisesti nykyisiä toimintojamme teollisuuden automaatio- ja prosessisuunnittelussa. Yrityskauppa myös vahvistaa ja laajentaa kasvupohjaamme Saksan tärkeillä suunnittelumarkkinoilla”, sanoo Etteplanin suunnitteluratkaisuista vastaava johtaja Riku Riikonen.

Osapuolet ovat sopineet, että kauppahintaa ei julkisteta.

Etteplanilla on tällä hetkellä Saksassa kahdeksan toimipaikkaa ja yli 210 asiantuntijaa, joista yli 160 on erikoistunut suunnitteluratkaisuihin. Etteplan aloitti toimintansa Saksassa vuonna 2015 ostamalla Arvato AG:n teknisen dokumentoinnin liiketoiminnan. Vuonna 2019 Etteplan laajensi Saksan-toimintojaan suunnittelupalveluihin ja osti EMP Engineering Alliancen, jonka mukana Etteplanin palvelukseen siirtyi noin 100 teollisuusautomaation ja prosessitekniikan asiantuntijaa. Toukokuussa 2021 Etteplan osti julkisen sektorin hyötyajoneuvojen ja puolustusvälineteollisuuden tekniseen dokumentointiin erikoistuneen F.I.T. Fahrzeug Ingenieurtechnik GmbH:n.

”Odotamme yhteistä tulevaisuuttamme Etteplanin kanssa. Yhtiöiden liiketoiminnot tukevat hyvin toisiaan ja tarjoavat uusia mahdollisuuksia laajentaa palveluvalikoimaamme asiakkaillemme. Henkilöstömme hyötyy myös Etteplanin maailmanlaajuisen verkoston tarjoamista mahdollisuuksista työskennellä uudenlaisissa asiakasprojekteissa Saksassa ja muualla”, toteaa BST Buck Systemtechnik GmbH:n toimitusjohtaja ja omistaja Andreas Buck.

Riku Riikonen, johtaja, Suunnitteluratkaisut-palvelualue, Etteplan, puh. + 358 50 522 8255
Outi Torniainen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Etteplan, puh. +358 10 307 3302

Etteplan Oyj:n palvelut kattavat
ohjelmisto- ja sulautettujen järjestelmien ratkaisut, teollisuuden laite- ja laitossuunnittelun ratkaisut, sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisut. Asiakkaitamme ovat maailman johtavat valmistavan teollisuuden yritykset. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden, palvelujen ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa.

Vuonna 2020 Etteplanin liikevaihto oli noin 260 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on yli 3 500 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa, Tanskassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com