Etteplan keskisuurten yhtiöiden luokkaan NASDAQ Helsingissä

Etteplan Oyj nousee NASDAQ Helsingin Pörssissä keskisuurten yhtiöiden (Mid Cap) markkina-arvoluokkaan 2.1.2019. Keskisuurten yhtiöiden markkina-arvon on vähintään 150 miljoonaa euroa mutta alle miljardi euroa. Etteplanin markkina-arvo oli 203,5 miljoonaa euroa 30.11.2018. NASDAQ Helsinki tarkisti markkina-arvoluokat marraskuun 2018 markkina-arvojen perusteella.

”Olemme suunnittelualan edelläkävijä ja olemme kasvaneet orgaanisesti ja yritysostojen kautta viime vuosina. Samaan aikaan kannattavuutemme on kehittynyt suotuisasti. Olemme erittäin tyytyväisiä, että kasvumme ja kehityksemme näkyy myös yhtiön markkina-arvon myönteisenä kehityksenä”, Etteplanin toimitusjohtaja Juha Näkki sanoo.

Outi Torniainen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Etteplan Oyj

puh. 010 307 3302

Etteplan Oyj:n palvelut kattavat teollisuuden laite- ja laitossuunnittelun, sulautettujen järjestelmien ja  IoT:n (esineiden internet) sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisut. Asiakkaitamme ovat maailman johtavat valmistavan teollisuuden yritykset. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa.

Vuonna 2017 Etteplanin liikevaihto oli noin 215 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on yli 3 000 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com

Yrityksestä

Etteplan Oyj:n palvelut kattavat teollisuuden laite- ja laitossuunnittelun ratkaisut, ohjelmisto- ja sulautettujen järjestelmien ratkaisut sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisut. Asiakkaitamme ovat maailman johtavat valmistavan teollisuuden yritykset. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden, palvelujen ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa. Vuonna 2018 Etteplanin liikevaihto oli noin 236 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on yli 3 300 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com