Etteplan laajentaa toimintaansa Alankomaissa ostamalla teknisen dokumentoinnin ja visualisoinnin asiantuntijan DDCom B.V:n

Etteplan lehdistötiedote 7.6.2022 klo 13.00

Etteplan jatkaa laajentumistaan Alankomaissa ostamalla DDCom B.V:n. Yrityskaupalla vahvistetaan Etteplanin osaamista teknisen dokumentoinnin 3D-sisältöpohjaisissa animaatio- ja visualisointipalveluissa.

DDCom sijaitsee Eindhovenin alueella ja työllistää noin 15 teknisen dokumentoinnin asiantuntijaa. Sen asiakkaita ovat autoteollisuuden, korkean teknologian, lääketieteen teknologian ja valmistavan teollisuuden yritykset kuten DAF Trucks, ASML, VDL ja Philips & Shimano.

”Kaupan myötä Etteplan vahvistaa ja laajentaa kykyään toimittaa teknisen dokumentoinnin ratkaisuja ja palveluita Alankomaissa. Yritysosto on myös jatkoa Etteplanin viime vuosina tekemille investoinneille digitalisaatioon ja tekniseen dokumentointiin”, sanoo Mikael Vatn, Etteplanin Teknisen dokumentoinnin ratkaisut -palvelualueesta vastaava johtaja.

”Animaatioiden ja tiedon visualisoinnin tarve on kasvanut. Voimme tarjota teknisen dokumentoinnin palvelut asiakkaiden tuotteiden koko elinkaaren ajalle aina tuotekehityksestä ja kokoonpanosta koulutukseen, asennukseen ja huoltoon. DDComin palvelut täydentävät palvelutarjontaamme ja toivotan DDComin henkilöstön lämpimästi tervetulleeksi Etteplaniin”, sanoo Guido Abbenhuis, Etteplanin teknisen dokumentoinnin ratkaisuista vastaava Keski-Euroopan aluejohtaja.

”Olemme tyytyväisiä voidessamme liittyä Etteplaniin. Etteplanin globaalisti toimivat asiakkaat, laaja palvelutarjonta ja määrätietoisuus kehittää maailmanluokan teknisen dokumentaation ratkaisuja tekevät siitä hyvän kodin asiantuntijoillemme ja tarjoavat heille monia mahdollisuuksia ammatilliseen kehittymiseen jatkossa”, sanoo Frank Cock, DDComin omistaja.

Yrityskaupan jälkeen Etteplan työllistää Alankomaissa yli 200 henkilöä kuudella eri paikkakunnalla.

Etteplan aloitti toimintansa Alankomaissa vuonna 2012 ostamalla Tedopresin teknisen dokumentoinnin liiketoiminnan. Vuonna 2019 Etteplan vahvisti läsnäoloaan ostamalla teknisen dokumentoinnin asiantuntijan Triview Technical Communication BV:n ja vuonna 2020 laajensi toimintaansa Alankomaissa suunnitteluratkaisuihin ostamalla Tegeman, tuotantojärjestelmäintegraattorin, joka on erikoistunut räätälöityyn tarkkuusmekaniikkaan ja mekatroniikkaan.

Mikael Vatn, johtaja, Teknisen dokumentoinnin ratkaisut, Etteplan, puh. +46 70 881 4820
Guido Abbenhuis, johtaja, Teknisen dokumentoinnin ratkaisut, Keski-Eurooppa, Etteplan, puh. +31 620 24 8124
Outi Torniainen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Etteplan, puh. 010 307 3302

Olemme nopeasti kasvava teknologiapalveluyritys, joka on erikoistunut ohjelmisto- ja sulautettujen järjestelmien ratkaisuihin, suunnitteluratkaisuihin sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisuihin. Olemme alan edelläkävijä ja erotumme kilpailussa asiantuntijoidemme laaja-alaisen osaamisen avulla. Asiakkaamme ovat maailman johtavia valmistavan teollisuuden yrityksiä. Autamme heitä rakentamaan parempaa maailmaa suunnittelun, innovaatioiden ja digitalisaation avulla.

Etteplan on viitoittanut tietä suunnittelualalla jo vuodesta 1983. Vuonna 2021 liikevaihtomme oli 300,1 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on lähes 4 000 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa, Tanskassa ja Kiinassa. Etteplanin osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com