Etteplan ostaa High Vision Engineering Sweden AB:n

Etteplan Oyj, Lehdistötiedote, 6.9.2023 klo 14.00

Etteplan ostaa High Vision Engineering Sweden AB:n

Etteplan laajentaa toimintojaan Ruotsissa ostamalla High Vision Engineering Sweden AB:n. High Vision Engineering tarjoaa suunnittelupalveluita tuotekehityksen eri vaiheissa auto- ja valmistavalle teollisuudelle. Kaupan myötä 40 High Vision Engineeringin työntekijää siirtyy Etteplanin palvelukseen.

"On hienoa saada High Vision Engineering osaksi toimintojamme Göteborgissa Ruotsissa ja maailmanlaajuisesti. High Vision Engineering laajentaa autoalan osaamistamme ajoneuvokantojen sähköistyksen sekä elektroniikan, ohjelmistojen ja verkottuneiden ajoneuvojen asiantuntemuksella”, sanoo Tero Leppänen, Etteplanin Ohjelmisto- ja sulautetut ratkaisut -palvelualueen johtaja.

”Pitkäaikaiset kumppanuudet, ammattitaitoiset ja sitoutuneet työntekijät sekä ympäristöystävällisen teknologian edistäminen kuuluvat kaikki tulevaisuuden visioomme. Meillä on Etteplanin kanssa monia samoja menestystekijöitä pyrkiessämme lisäämään asiakastyytyväisyyttä ja kannattavuutta sekä vähentämään ympäristövaikutuksia. Etteplan on vahva kumppani, joka hyödyttää koko High Vision -tiimiä, markkinoita sekä asiakkaitamme”, sanoo Peter Weston, toimitusjohtaja, High Vision Engineering.

“Yrityskaupan avulla vahvistamme edelleen asemaamme auto- ja valmistusteollisuudessa Länsi-Ruotsissa. Toivotan High Visionin asiantuntijat lämpimästi tervetulleiksi Etteplaniin”, sanoo Magnus Frey, Etteplanin Ruotsin Ohjelmisto- ja sulautetut ratkaisut -yksikön johtaja.

High Vision Engineeringin oston myötä Etteplan jatkaa kansainvälistä kasvuaan. Yhtiön strategiana ja tavoitteena on laajentaa koko palvelutarjontansa kaikille nykyisille markkinoille.

Magnus Frey, johtaja, Ohjelmisto- ja sulautetut ratkaisut, Etteplan, Ruotsi puh. +46 7064 02324
Outi Torniainen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, puh. +358 10 307 3302
Peter Weston, toimitusjohtaja, High Vision Engineering Sweden AB, puh. +46 734 16 55 04

High Vision Engineering Sweden AB lyhyesti
High Vision Engineering Sweden AB:llä on johtava asema alueellaan ja se on vakiintunut toimittaja auto- ja valmistusteollisuudelle Länsi-Ruotsissa. Se on erikoistunut tuotekehitykseen ja tarjoaa edistyneitä suunnittelupalveluita suunnittelun, elektroniikan, testauksen ja validoinnin, laadun ja projektinhallinnan aloilla.

Olemme nopeasti kasvava teknologiapalveluyritys, joka on erikoistunut ohjelmisto- ja sulautettujen järjestelmien ratkaisuihin, suunnitteluratkaisuihin sekä teknisen viestinnän ratkaisuihin. Olemme alan edelläkävijä ja erotumme kilpailussa asiantuntijoidemme laaja-alaisen osaamisen avulla. Asiakkaamme ovat maailman johtavia valmistavan teollisuuden yrityksiä. Autamme heitä rakentamaan parempaa maailmaa suunnittelun, innovaatioiden ja digitalisaation avulla.

Etteplan on viitoittanut tietä suunnittelualalla jo vuodesta 1983. Vuonna 2022 liikevaihtomme oli 350,2 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on noin 4 000 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa, Tanskassa ja Kiinassa. Etteplanin osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com