• Etteplan/

Etteplan ostaa tekniseen dokumentointiin erikoistuneen Triview Technical Communication BV:n Alankomaista

Etteplan lehdistötiedote 18.11.2019 klo 12.00

Etteplan ostaa hollantilaisen, tekniseen dokumentointiin erikoistuneen Triview Technical Communication BV:n. Triview Technical Communication BV toimii Soesterbergin kaupungissa ja sen palveluksessa on noin 30 työntekijää. Yrityskauppa sopii hyvin Etteplanin kasvustrategiaan ja se vahvistaa yhtiön johtavaa asemaa teknisessä dokumentoinnissa Alankomaissa. Yrityskauppa on Etteplanille jo viides tänä vuonna.

“Triview Technical Communications BV:n hankinta on looginen askel liiketoimintamme kasvattamisessa Alankomaissa. Se avaa meille uusia mahdollisuuksia nykyisen asiakaskuntamme ulkopuolella. Triview Technical Communications BV on alallaan tunnettu yritys ja sillä on hyvä maine. Yhdessä olemme Alankomaiden johtava teknisen dokumentoinnin palvelujen toimittaja”, sanoo Etteplanin Teknisen dokumentoinnin ratkaisut -palvelualueesta vastaava johtaja Mikael Vatn.

”Etteplanilla on vahva strategia ja markkina-asema, joten näen yhteisen tulevaisuuden Etteplanin kanssa hyvänä sekä Triview Technical Communication BV:lle että henkilöstöllemme. Asiakkaamme toimivat osin teollisuuden eri aloilla mikä luo mahdollisuuksia laajentaa palvelutarjontaa molempien yritysten asiakkaille. Henkilöstöllemme tämä avaa uusia kehittymismahdollisuuksia osana alan johtavaa kansainvälistä toimijaa,” sanoo Peter Stroes, Triview Technical Communication BV:stä.

Osapuolet ovat sopineet, että kauppahintaa ei julkisteta.

Etteplan aloitti toimintansa Alankomaissa vuonna 2012 teknisen dokumentointiin erikoistuneen Tedopres International B.V:n oston myötä. Aiemmin tänä vuonna Etteplan kertoi avanneensa toimiston Rotterdamiin. Yhtiöllä oli entuudestaan toimisto Bestissä. Tänään julkaistu yrityskauppa vahvistaa asemaa Rotterdamissa sekä Alankomaiden keskiosissa. Yrityskaupan jälkeen Etteplan työllistää lähes 120 teknisen dokumentoinnin asiantuntijaa Alankomaissa.

Mikael Vatn, johtaja, Teknisen dokumentoinnin ratkaisut, Etteplan, puh. +46 70 8814820
Outi Torniainen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, puh. 010 307 3302

Etteplan Oyj:n palvelut kattavat teollisuuden laite- ja laitossuunnittelun ratkaisut, ohjelmisto- ja sulautettujen järjestelmien ratkaisut sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisut. Asiakkaitamme ovat maailman johtavat valmistavan teollisuuden yritykset. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden, palvelujen ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa.

Vuonna 2018 Etteplanin liikevaihto oli noin 236 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on yli 3 400 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com