ETTEPLAN OSTI RUOTSALAISEN COOL ENGINEERING AB:N KOKO OSAKEKANNAN

ETTEPLAN OSTI RUOTSALAISEN COOL ENGINEERING AB:N KOKO OSAKEKANNAN

Etteplan Oyj on allekirjoittanut sopimuksen ruotsalaisen Cool Engineering AB:n koko osakekannan ostamisesta. Vuonna 1989 perustettu yritys tarjoaa testaus- ja analyysipalveluja erityisesti ajoneuvoteollisuudelle. Cool Engineering AB täydentää Etteplanin jo ennestään laajaa osaamista ajoneuvoteollisuudessa. Yhtiöllä on erikoisosaamista mm. ajoneuvojen pakokaasu- ja ilmastointijärjestelmistä. ”Kysyntä puhtaammille ja energiaa säästäville ratkaisuille on merkittävässä kasvussa ja tämän yritysoston myötä Etteplan voi palvella sekä nykyisiä että uusia asiakkaita ja asiakassegmenttejä innovatiivisilla ratkaisuilla” toteaa Etteplanin toimitusjohtaja Matti Hyytiäinen. Cool Engineering AB:n palveluksessa on tällä hetkellä 50 asiantuntijaa. Yhtiöllä on toimipiste Göteborgissa. Yhtiö tekee testauksia oman laboratorion lisäksi myös asiakkaan tiloissa. Cool Engineering AB:n liikevaihto viimeiseltä täydeltä tilikaudelta oli SEK 26 miljoonaa. Etteplan ostaa yrityksen omistajilta 100 % osakkeista ja äänivallasta. Kauppasumma maksetaan kokonaisuudessaan käteisellä. Cool Engineering AB:n omistajat, Morgan Henriksson ja Arvo Siösteen, sekä koko muu henkilöstö jatkavat tehtävissään yrityksen palveluksessa. Suunnitelman mukaan Cool Engineering jatkaa omana kokonaisuutenaan Etteplan-konsernissa ja yhtiön liiketoimintaa kehitetään yhteisesti sovittujen strategioiden mukaisesti. Etteplan on yksi alansa johtavista teollisuustekniikan asiantuntijayrityksistä. Yhtiö tuottaa korkealaatuisia palveluja asiakkaittensa tuotekehitys- ja tuotantoprosesseihin sekä tarjoaa laaja-alaisia teknisen dokumentaation ratkaisuja. Yhtiön liikevaihto vuonna 2006 oli 101,7 milj. euroa ja sen palveluksessa on yli 2 000 henkeä. Hollolassa 9. tammikuuta 2008 Etteplan Oyj Matti Hyytiäinen toimitusjohtaja Lisätietoja antavat seuraavat henkilöt: Etteplan Oyj, varatoimitusjohtaja Jukka Rausti, puh. 0400 612 463 JAKELU OMX Pohjoismainen Pörssi Helsinki Keskeiset tiedotusvälineet www.etteplan.fi