Etteplan Oyj käynnistää omien osakkeiden takaisinosto-ohjelman

Julkaisupäivä:21.6.2017 luokka:Muut pörssin sääntöjen nojalla julkistettavat tiedot

ETTEPLAN OYJ, Pörssitiedote, 21.6.2017 KLO 16.45

Etteplan Oyj:n hallitus on kokouksessaan 21.6.2017 päättänyt käynnistää omien osakkeiden takaisinosto-ohjelman varsinaiselta yhtiökokoukselta 4.4.2017 saamansa valtuutuksen perusteella. Hankittuja osakkeita käytetään avainhenkilöiden osakepohjaiseen kannustinjärjestelmään liittyvien velvoitteiden täyttämiseksi.

Osakkeiden hankinta aloitetaan aikaisintaan 26.6.2017 ja lopetetaan viimeistään 30.9.2017. Hankittavien osakkeiden yhteismäärä on enintään 30 000 osaketta ja näiden osakkeiden tuottamaa äänimäärää, mikä vastaa noin 0,12 prosenttia Etteplanin kaikista osakkeista. Takaisinosto-ohjelmaan voidaan käyttää enintään 285 000 euroa.

Hankittavien osakkeiden määrä ei voi ylittää 25 prosenttia Etteplanin osakkeiden kaupankäynnin keskimääräisestä päivittäisestä volyymistä. Keskimääräinen päivittäinen volyymi perustuu sen kuukauden keskimääräiseen päivittäiseen volyymiin, joka edeltää tämän tiedotteen julkaisukuukautta.

Osakkeet hankitaan julkisella kaupankäynnillä Nasdaq Helsinki Oy:ssä vallitsevaan markkinahintaan siten kuin osakkeiden hankkimisesta julkisella kaupankäynnillä on säädetty.

Vantaalla 21. kesäkuuta 2017

Lisätietoja: Toimitusjohtaja Juha Näkki, puh. 0400 606 372

Viestintä- ja markkinointijohtaja, Outi Torniainen, puh. 040 512 1375

Etteplan Oyj:n palvelut kattavat teollisuuden laite- ja laitossuunnittelun, sulautettujen järjestelmien ja  IoT:n (esineiden internet) sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisut. Asiakkaitamme ovat maailman johtavat valmistavan teollisuuden yritykset. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa.

Vuonna 2016 Etteplanin liikevaihto oli 183,9 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on yli 2 600 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com

JAKELU: Nasdaq Helsinki Keskeiset tiedotusvälineet www.etteplan.com