Etteplan vahvistaa ohjelmisto-osaamistaan ostamalla  Eatech Oy:n

Etteplan Oyj Pörssitiedote 15.5.2018 klo 9.00

Etteplan Oyj vahvistaa digitaalisten palveluiden ja ohjelmistojen asiantuntemusta ostamalla Eatech Oy:n. Kauppa toteuttaa Etteplanin kasvustrategiaa, jonka ytimessä ovat orgaanisen kasvun lisäksi osaamisen vahvistaminen yritysostojen avulla.

Vuonna 2006 perustettu Eatech on erikoistunut ohjelmistoratkaisuihin, mobiiliratkaisuihin, palvelumuotoiluun ja testauspalveluihin sekä tarjoaa myös jatkuvia palveluja kriittisten järjestelmien ylläpitoon. Eatechin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 7,5 miljoonaa euroa, ja sillä on asiakkaita useilta eri toimialoilta. Eatechissa työskentelee yli 100 asiantuntijaa.

Etteplan vahvistaa yritysostolla merkittävästi osaamispohjaansa erityisesti digitaalisten kokonaisratkaisujen ja ohjelmistojen tarjoajana. Kauppa on jatkoa investoinneille digitalisaatioon ja ohjelmistokehitykseen sekä kaksi vuotta sitten tehdylle Soikea Solutions Oy:n ostolle. Etteplanissa yhdistyvät kaikki teollisten asiakkaiden tarvitsemat suunnittelupalvelut mukaan lukien laitteiden ja laitosten suunnittelun, sulautettujen järjestelmien ja IoT:n sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisut.

”Teollisuuden IoT-markkinan ennustetaan kasvavan merkittävästi Etteplanin keskeisillä asiakastoimialoilla. Eatechin osto toteuttaa kasvustrategiaamme, jonka ytimessä ovat osaamisen laajentaminen ja kasvu myös yritysostojen avulla. Yritysoston myötä Etteplanissa työskentelee jo yli 3 000 asiantuntijaa”, Etteplan Oyj:n toimitusjohtaja Juha Näkki sanoo.

Etteplanissa on yhteensä noin 700 sulautettujen järjestelmien ja IoT:n eri osa-alueilla työskentelevää asiantuntijaa, joista 200 on erikoistunut ohjelmistopohjaisiin digitalisaatioratkaisuihin.

”Yli 3 000 työntekijän Etteplan tarjoaa meille laajemman asiakaskunnan ja paljon uusia mahdollisuuksia kehittää henkilöstömme osaamista. Yhdessä Etteplanin ja Soikean kanssa muodostamme merkittävän digitaalisten palveluiden ja ohjelmistokehitysosaajien kokonaisuuden ”, Eatech Oy:n toimitusjohtaja Esa Mäkelä toteaa.

”Eatechin osto vahvistaa merkittävästi Etteplanin uskottavuutta ketteränä ohjelmistokehittäjänä. Osaamisemme laajenee erityisesti digitalisaation ohjelmistoratkaisuissa, sovelluskehityksessä ja pilviratkaisuissa. Etteplan pystyy jatkossa entistä vahvemmin haastamaan markkinoiden muita toimijoita ja tarjoamaan IoT-palveluja teollisille asiakkaille”, Juha Näkki sanoo.

toimitusjohtaja Juha Näkki
, puh. 010 307 2077
viestintä- ja markkinointijohtaja
Outi Torniainen
, puh. 040 512 1375

Tilaisuus medialle:

Etteplan järjestää tilaisuuden medialle tiistaina 15.5. klo 10.30 Scandic Tampere Cityssä, Hämeenkatu 1, kokoushuone Ratina. Tervetuloa!

Etteplan Oyj:n palvelut kattavat teollisuuden laite- ja laitossuunnittelun, sulautettujen järjestelmien ja  IoT:n (esineiden internet) sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisut. Asiakkaitamme ovat maailman johtavat valmistavan teollisuuden yritykset. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa.

Vuonna 2017 Etteplanin liikevaihto oli noin 215 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on yli 2 800 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com