• Etteplan/

Etteplanin laajeneminen Kiinassa saavutti uuden merkkipaalun, kun yhtiö avaa kymmenennen toimiston maahan

Etteplan lehdistötiedote 15.12.2021 klo 9.00

Teknologiapalveluyhtiö Etteplanin toiminta Kiinassa laajenee jälleen, kun yhtiö avaa kymmenennen toimistonsa maahan. Laajeneminen Itä-Kiinassa vastaa kasvavaan kysyntään, jota erityisesti alueella toimivat paikalliset asiakkaat osoittavat Etteplanin palveluita kohtaan.

Uusi toimisto sijaitsee Nanjingin megakaupungissa, joka on Jiangsu-provinssin pääkaupunki ja asukasluvulla mitattuna itäisen Kiinan toiseksi suurin kaupunki.

”Näemme merkittävää potentiaalia Kiinassa, kun paikalliset yritykset käynnistävät yhteistyömalleja ja aloittavat palvelujen ulkoistamisen. Nanjingin uusi toimisto on luonnollinen seuraava askel, kun vahvistamme läsnäoloamme Kiinassa. Olemme iloisia, että voimme tarjota palveluitamme Nanjingissa lähellä asiakkaitamme”, sanoo Etteplanin toimitusjohtaja Juha Näkki.

Etteplan aloitti toimintansa Kiinassa vuonna 2004 ensimmäisenä pohjoismaisena suunnittelupalveluyrityksenä. Yhtiö tarjoaa laite- ja laitossuunnittelun ratkaisuja, ohjelmisto- ja sulautettujen järjestelmien ratkaisuja sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisuja.

Uusi toimisto on Etteplanin kymmenes toimisto Kiinassa. Tällä hetkellä Etteplanilla on toimistot seuraavissa kaupungeissa: Shanghai, Peking, Kunshan, Suzhou, Xi’an, Qingdao, Wuhan, Shenzhen, Taicang ja Nanjing. Etteplanin palveluksessa Kiinassa on yli 400 henkilöä.

Juha Näkki, toimitusjohtaja, Etteplan puh. 010 307 2077
Outi Torniainen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, puh. 010 307 3302

Etteplan Oyj:n palvelut kattavat
ohjelmisto- ja sulautettujen järjestelmien ratkaisut, teollisuuden laite- ja laitossuunnittelun ratkaisut, sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisut. Asiakkaitamme ovat maailman johtavat valmistavan teollisuuden yritykset. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden, palvelujen ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa.

Vuonna 2020 Etteplanin liikevaihto oli noin 260 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on yli 3 600 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa, Tanskassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com