Etteplanin omien osakkeiden takaisinosto-ohjelma päättynyt

Julkaisupäivä:7.9.2017 luokka:Muut pörssin sääntöjen nojalla julkistettavat tiedot

ETTEPLAN OYJ, Pörssitiedote, 7.9.2017, klo 14.00

Etteplan Oyj:n hallitus päätti 21.6.2017 käynnistää omien osakkeiden takaisinosto-ohjelman varsinaiselta yhtiökokoukselta 4.4.2017 saamansa valtuutuksen perusteella. Valtuutuksen mukaan hankittavien osakkeiden yhteismäärä on enintään 30 000 osaketta ja näiden osakkeiden tuottamaa äänimäärä, mikä vastaa noin 0,12 prosenttia Etteplanin kaikista osakkeista.

Etteplan Oyj on nyt saanut päätökseen kyseisen omien osakkeiden takaisinosto-ohjelman. Yhtiö on hankkinut yhteensä 30 000 omaa osaketta ja niihin liittyvän äänimäärän 8,72 euron keskihintaan julkisella kaupankäynnillä Nasdaq Helsinki Oy:ssä vallitsevaan markkinahintaan siten kuin osakkeiden hankkimisesta julkisella kaupankäynnillä on säädetty.

Hankittuja osakkeita käytetään avainhenkilöiden osakepohjaiseen kannustinjärjestelmään liittyvien velvoitteiden täyttämiseksi. Hankitut osakkeet voidaan pitää Yhtiöllä, mitätöidä tai luovuttaa edelleen. Etteplan Oyj:n hallussa on tällä hetkellä yhteensä 69 690 omaa osaketta.

Vantaalla 7.9.2016

toimitusjohtaja Juha Näkki, puh. 010 307 2077
viestintä- ja markkinointijohtaja Outi Torniainen, p. 010 307 3302

Etteplan Oyj:n palvelut kattavat teollisuuden laite- ja laitossuunnittelun, sulautettujen järjestelmien ja  IoT:n (esineiden internet) sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisut. Asiakkaitamme ovat maailman johtavat valmistavan teollisuuden yritykset. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa.

Vuonna 2016 Etteplanin liikevaihto oli 183,9 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on noin 2 800 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com