FläktGroup ulkoistaa teknisen dokumentoinnin Etteplanille

ETTEPLAN OYJ, lehdistötiedote, 22.2.2021 klo 12.30

Etteplan ja FläktGroup ovat tehneet teknisen dokumentoinnin ulkoistamista koskevan sopimuksen. FläktGroup on kansainvälisesti johtava strateginen kumppani älykkäiden energiatehokkaiden sisäilmajärjestelmien ja kriittisten tilojen ilmanvaihtoratkaisujen toimittamisessa. Sopimus on kaksivuotinen ja kattaa FläktGroupin teknisen dokumentoinnin ratkaisut kokonaisuudessaan.

Kumppanuuden tavoitteena on tehostaa FläktGroupin teknistä dokumentointia ja parantaa sen kilpailukykyä digitalisaation avulla.

”Tämä on meille tärkeä askel. Teknisen dokumentoinnin ulkoistaminen tuo meille tuntuvat kustannussäästöt ja parantaa dokumentoinnin laatua. Säästämme resursseja, toimintamme tehostuu ja kilpailukykymme paranee. Yhteistyöllä Etteplanin kanssa saamme käyttöömme uusimman teknologian ja osaamisen ja pystymme keskittymään ydinliiketoimintaamme, eli älykkäiden energiatehokkaiden sisäilmajärjestelmien ja kriittisten tilojen ilmanvaihtoratkaisujen toimittamiseen”, sanoo Ola Skoglund, Global Director Marketing & Communication, FläktGroup.

”Olemme iloisia siitä, että FläktGroup antaa teknisen dokumentoinnin ratkaisujensa hallinnan meille. Olemme sitoutuneet kehittämään FläktGroupin dokumentointiratkaisuja ja tuottamaan FläktGroupille maksimaalista lisäarvoa hyödyntämällä laaja-alaista osaamistamme ja toimivia menetelmiämme ja käytäntöjämme tällä alueella”, sanoo Teknisen dokumentoinnin ratkaisut -palvelualueesta vastaava johtaja Mikael Vatn Etteplanilta.

Etteplanin yli 650 teknisen dokumentoinnin asiantuntijaa toimivat eri puolilla maailmaa asiakkaiden tukena teknisen dokumentoinnin tuottamisessa ja vastaavat kaikkiin siihen liittyviin tarpeisiin. Tämä käsittää tuotteen tai laitoksen koko elinkaaren suunnittelusta kunnossapitoon ja käytöstäpoistoon.

Mikael Vatn, johtaja, Teknisen dokumentoinnin ratkaisut, Etteplan, puh. +46 70 881 48 20
Outi Torniainen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Etteplan, puh. +358 10 307 3302

FläktGroup lyhyesti

FläktGroupin tavoitteena on olla johtava strateginen kumppani älykkäiden energiatehokkaiden sisäilmajärjestelmien ja kriittisten tilojen ilmanvaihtoratkaisujen toimittamisessa. Asiakkaat tuntevat FläktGroupin teknologian huippuosaajana, jonka ratkaisut hyvän sisäilman ja hyvinvoinnin tuottamiseen täyttävät korkeimmat laatuvaatimukset.

Etteplan Oyj:n palvelut kattavat teollisuuden laite- ja laitossuunnittelun ratkaisut, ohjelmisto- ja sulautettujen järjestelmien ratkaisut sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisut. Asiakkaitamme ovat maailman johtavat valmistavan teollisuuden yritykset. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden, palvelujen ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa.

Vuonna 2020 Etteplanin liikevaihto oli noin 260 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on noin 3 300 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa, Tanskassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com