Korjaus: Etteplan Oyj:n hallituksen järjestäytymiskokouksen päätökset

ETTEPLAN OYJ, Pörssitiedote, 2.4.2020, klo 16.00

Korjaus: Etteplan Oyj:n hallituksen järjestäytymiskokouksen päätökset

Korjaus Etteplan Oyj:n 2.4.2020 klo 13.15 julkaisemaan pörssitiedotteeseen.

Aikaisemmin julkaistussa pörssitiedotteessa nimitys- ja palkitsemisvaliokunnan tehtäväjako oli virheellinen.

Etteplan Oyj:n varsinainen yhtiökokous 2.4.2020 valitsi hallituksen jäseniksi uudelleen Matti Huttusen, Robert Ingmanin, Leena Saarisen ja Mikko Tepposen. Lisäksi yhtiökokous valitsi hallitukseen uutena jäsenenä Päivi Lindqvistin.

Etteplan Oyj:n hallitus on yhtiökokouksen jälkeisessä hallituksen järjestäytymiskokouksessaan valinnut yhtiön hallituksen puheenjohtajaksi Robert Ingmanin.

Etteplan Oyj:n nimitys- ja palkitsemisvaliokunnan puheenjohtajaksi valittiin Matti Huttunen sekä jäseniksi Robert Ingman ja Leena Saarinen.

Etteplan Oyj:n tarkastusvaliokunnan puheenjohtajaksi valittiin Leena Saarinen sekä jäseniksi Päivi Lindqvist ja Mikko Tepponen.

Hallitus vahvisti tarkastusvaliokunnan keskeiset tehtävät ja toimintaperiaatteet, jotka julkaistaan yhtiön internet-sivuilla osoitteessa www.etteplan.com.

Hallitus on järjestäytymiskokouksessaan arvioinut jäsentensä riippumattomuuden Suomen listayhtiöiden hallintokoodin mukaisesti. Hallitus on todennut, että kaikki hallituksen jäsenet ovat yhtiöstä riippumattomia. Matti Huttunen, Päivi Lindqvist, Leena Saarinen ja Mikko Tepponen ovat merkittävistä osakkeenomistajista riippumattomia hallituksen jäseniä.

Vantaalla 2. huhtikuuta 2020

Juha Näkki, toimitusjohtaja, puh. 010 307 2777

Outi Torniainen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, puh. 010 307 3302

Etteplan Oyj:n palvelut kattavat teollisuuden laite- ja laitossuunnittelun ratkaisut, ohjelmisto- ja sulautettujen järjestelmien ratkaisut sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisut. Asiakkaitamme ovat maailman johtavat valmistavan teollisuuden yritykset. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden, palvelujen ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa.

Vuonna 2019 Etteplanin liikevaihto oli noin 263 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on yli 3 400 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com