Muutoksia Etteplan Oyj:n johtoryhmässä

Etteplan Oyj Pörssitiedote 24.3.2020 klo 10.00

Tekniikan lisensiaatti Tom Leskinen on nimitetty Ohjelmisto- ja sulautetut ratkaisut -palvelualueen johtajaksi (Senior Vice President, Software and Embedded Solutions) ja Etteplanin johtoryhmän jäseneksi. Leskinen siirtyy Etteplanin palvelukseen TietoEVRY Oyj:stä, jossa hän toimii Product Development Services -alueen johtajana ja TietoEVRYn johtoryhmän jäsenenä. Hänellä on pitkä kansainvälinen kokemus Tiedolta ja Nokialta, joissa hän on toiminut useissa johtotehtävissä ohjelmistoliiketoiminnan parissa.

“Toivotan Tom Leskisen lämpimästi tervetulleeksi Etteplaniin. Hän vastaa jatkossa Ohjelmisto- ja sulautetut ratkaisut -liiketoiminnasta, joka on yksi Etteplanin kolmesta palvelualueesta ja merkittävä kasvualue teollisuuden digitalisoituessa. Tom Leskisen laaja kansainvälinen kokemus ja monipuolinen osaaminen auttavat vahvistamaan asemaamme markkinoilla ja nostamaan ohjelmistoliiketoimintamme uudelle tasolle”, Etteplan Oyj:n toimitusjohtaja Juha Näkki sanoo.

Leskinen aloittaa uudessa tehtävässään 17.8.2020. Hän raportoi toimitusjohtaja Juha Näkille.

”Etteplanin panostukset ohjelmistoliiketoimintaan ja digitalisaatio-osaamiseen ovat olleet merkittäviä. Ne tarjoavat erinomaisen mahdollisuuden kehittää ohjelmistoliiketoimintaa edelleen osana Etteplanin laajaa palvelukokonaisuutta”, Tom Leskinen sanoo.

Palvelualueen nykyinen johtaja Kari Liuska jatkaa uraansa Etteplanin ulkopuolella ja lopettaa Etteplanin palveluksessa huhtikuun lopussa. ”Haluan kiittää Kari Liuskaa hänen panoksestaan yhtiön hyväksi ja toivottaa hänelle menestystä tulevissa haasteissa”, Näkki sanoo.

Juha Näkki, toimitusjohtaja, puh. 010 307 2077
Outi Torniainen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, puh. 010 307 3302

Etteplan Oyj:n palvelut kattavat teollisuuden laite- ja laitossuunnittelun ratkaisut, ohjelmisto- ja sulautettujen järjestelmien ratkaisut sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisut. Asiakkaitamme ovat maailman johtavat valmistavan teollisuuden yritykset. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden, palvelujen ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa.

Vuonna 2019 Etteplanin liikevaihto oli noin 263 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on yli 3 400 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com