Muutoksia Etteplan Oyj:n johtoryhmässä, Etteplan Oyj on nimittänyt uuden talousjohtajan

Etteplan Oyj Pörssitiedote 17.6.2021 klo 8.15

Kauppatieteiden maisteri Helena Kukkonen on nimitetty Etteplan Oyj:n talousjohtajaksi (CFO) ja Etteplanin johtoryhmän jäseneksi. Kukkonen siirtyy Etteplanin palvelukseen Oriola Oyj:stä, jossa hän toimii talous- ja rahoitusjohtajana ja Oriola Oyj:n johtoryhmän jäsenenä. Hänellä on monipuolinen ja pitkä kokemus monipuolisista talousjohtajan ja taloushallinnon tehtävistä Oriolalta, Nokialta, Microsoftilta ja SSH Communications Securitylta.

“Toivotan Helena Kukkosen lämpimästi tervetulleeksi Etteplaniin. Hänen monipuolinen ja laaja kokemuksensa taloushallinnon eri tehtävistä ja taloushallinnon kehittämisestä kansainvälisissä yrityksissä tukee Etteplanin kansainvälistä kasvua”, Etteplanin toimitusjohtaja Juha Näkki sanoo.

Kukkonen aloittaa uudessa tehtävässään 30.8.2021. Hän raportoi toimitusjohtaja Juha Näkille.

Etteplan Oyj:n 29.3.2021 julkaiseman pörssitiedotteen mukaisesti Etteplanin nykyinen talousjohtaja Per-Anders Gådin siirtyy vastaamaan yritysostoprosesseista ja liiketoiminnan kehityksestä (Senior Vice President, Mergers & Acquisitions and Business Development). Uudessa tehtävässään Gådin jatkaa Etteplanin johtoryhmän jäsenenä. Muutos astuu voimaan, kun uusi talousjohtaja aloittaa tehtävässään.

Juha Näkki, toimitusjohtaja, puh. 010 307 2077
Outi Torniainen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, puh. 010 307 3302

Etteplan Oyj:n palvelut kattavat
ohjelmisto- ja sulautettujen järjestelmien ratkaisut, teollisuuden laite- ja laitossuunnittelun ratkaisut, sekä teknisen dokumentoinnin ratkaisut. Asiakkaitamme ovat maailman johtavat valmistavan teollisuuden yritykset. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden, palvelujen ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa.

Vuonna 2020 Etteplanin liikevaihto oli noin 260 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on yli 3 400 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa, Tanskassa ja Kiinassa. Etteplan on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com