Normet ulkoistaa toimintojaan Etteplanille

-        Ulkoistussopimuksen avulla Normet pystyy keskittymään ydinliiketoimintaansa.

Kaivos- ja tunnelilaitteiden valmistaja Normet Iisalmessa ulkoistaa teknisen dokumentoinnin ja tuotehallinnan toimintojaan Etteplanille. Ulkoistus liittyy Normetin aiemmin julkistamaan säästöohjelmaan ja yhtiön rakenneuudistukseen.

Sopimus astuu voimaan 7.12.2015. Sen mukaan Normetin neljä dokumentoinnin ja kaksi tuotehallinnan työntekijää siirtyvät Etteplanille niin sanottuina vanhoina työntekijöinä. Etteplanin ja Normetin yhteistyö on jatkunut jo yli 15 vuotta.

-        Etteplan on kehittänyt palveluitaan ja asiantuntijoittensa osaamista määrätietoisesti, mikä antaa siirtyville työntekijöillemme loistavat mahdollisuudet kehittyä ammatillisesti. Samalla pystymme tarjoamme asiakkaillemme markkinoiden laadukkainta teknistä dokumentointia ja tuotehallintaa, kertoo Normetin toimitusjohtaja Timo Rask.

Teknisellä dokumentoinnilla tarkoitetaan tuotteiden käyttäjille ja huoltohenkilöstölle laadittavia käyttö-, huolto- ja varaosakirjoja, joiden tarkoituksena on varmistaa tuotteiden oikea ja turvallinen käyttö ja kunnossapito. Etteplan on alansa edelläkävijä teknisen dokumentoinnin menetelmien ja palveluiden kehittämisessä.

Lisätietoja antavat:

Veikko Lamminen
SVP, Operations Finland
Etteplan

Outi-Maria Liedes

SVP, HR & Communications
Etteplan

Etteplan tuottaa suunnittelupalveluita ja teknisen dokumentoinnin ratkaisuja maailman johtaville valmistavan teollisuuden yrityksille. Palvelumme parantavat asiakkaittemme tuotteiden ja suunnitteluprosessien kilpailukykyä tuotteen koko elinkaaren ajan. Etteplanin innovatiivisen suunnittelukyvyn tuloksia on nähtävissä lukuisissa teollisuuden ratkaisuissa ja arjen tuotteissa.

Vuonna 2014 Etteplanin liikevaihto oli 131,9 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on lähes 2 100 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa ja Kiinassa. Etteplan on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETT1V.