Stora Enson Sunilan tehtaan teknologia- ja investointiosasto siirtyy Etteplanille

Etteplan lehdistötiedote 12.9.2023 klo 10.15

Etteplan ja Stora Enso ovat sopineet Stora Enson Sunilan sellutehtaan teknologia- ja investointiosaston siirtymisestä Etteplanille. Sopimus kattaa 10 Stora Enson projektipäällikön ja insinöörin siirtymisen Etteplaniin vanhoina työntekijöinä 18. syyskuuta 2023 alkaen. Muutos liittyy Stora Enson päätökseen lopettaa sellutuotanto Sunilan tehtaalla Kotkassa vuoden 2023 loppuun.

”Sopimus vahvistaa Etteplanin asemaa ja osaamista erityisesti laitossuunnittelussa. Toivotan teknologia- ja investointitiimin lämpimästi tervetulleeksi Etteplaniin”, Etteplanin Suunnitteluratkaisut-palvelualueen johtaja Riku Riikonen sanoo.

”Sopimus Stora Enson kanssa osoittaa, että ulkoistusratkaisumme ovat tehokkaita ja tarjoavat toimivia ratkaisuja muutostilanteissa yrityksille”, Riikonen sanoo.

Riku Riikonen, johtaja, Suunnitteluratkaisut, Etteplan, puh. +358 50 522 8255
Petri Sauriala, VP, Suunnitteluratkaisut, Etteplan, puh. + 358 40 555 8949
Outi Torniainen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Etteplan, puh. +358 10 307 3302

Stora Enso
Stora Enso on pakkaus, biomateriaali ja puutuoteteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja osana biotaloutta. Stora Enso on myös yksi maailman suurimmista yksityisistä metsänomistajista. Uskomme, että kaikki, mikä tänään valmistetaan uusiutumattomista materiaaleista, voidaan huomenna tehdä puusta. Stora Enso työllistää noin 21 000 henkilöä. Vuonna 2022 Stora Enson liikevaihto oli 11,7 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Tukholmassa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADRtodistuksilla (SEOAY) käydään kauppaa Yhdysvalloissa.

Olemme nopeasti kasvava teknologiapalveluyritys, joka on erikoistunut ohjelmisto- ja sulautettujen järjestelmien ratkaisuihin, suunnitteluratkaisuihin sekä teknisen viestinnän ratkaisuihin. Olemme alan edelläkävijä ja erotumme kilpailussa asiantuntijoidemme laaja-alaisen osaamisen avulla. Asiakkaamme ovat maailman johtavia valmistavan teollisuuden yrityksiä. Autamme heitä rakentamaan parempaa maailmaa suunnittelun, innovaatioiden ja digitalisaation avulla.

Etteplan on viitoittanut tietä suunnittelualalla jo vuodesta 1983. Vuonna 2022 liikevaihtomme oli 350,2 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on noin 4 000 asiantuntijaa Suomessa, Ruotsissa, Alankomaissa, Saksassa, Puolassa, Tanskassa ja Kiinassa. Etteplanin osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä tunnuksella ETTE. www.etteplan.com