British Airways jatkaa menestyksekkäästi investointiohjelmaansa

British Airwaysin runsas vuosi sitten käynnistämässä viisi vuotta kestävässä viiden miljardin punnan investointiohjelmassa on saavutettu jo useita merkkipaaluja, jotka näkyvät asiakkaille laajentuneena reittiverkostona, uutena kalustona ja uudistettuina matkustamoina, laajentuneina matkustamopalveluina ja uusien teknologioiden käyttöönottona sekä aiempaa kokonaisvaltaisempana matkustusnautintona.

Reittiverkoston laajenemisessa merkittävä yksittäinen tapahtuma oli viime vuonna lentoyhtiö BMI:n osto. BMI-kauppa laajentaa entisestään mittavaa British Airwaysin reittiverkostoa ja talvikaudella 2013 British Airwaysin reittiverkosto on laajempi kuin koskaan aiemmin. Uusia reittejä on 20.

Osana investointiohjelmaansa ja palvelulupaustaan To Fly. To Serve. British Airways panostaa jatkuvasti uusien palvelujen kehittämiseen ennen lentoa, lennon aikana ja lennon jälkeen. Yhtenä uusimmista lennonaikaisista palveluista British Airways on ensimmäinen brittilentoyhtiö, joka tarjoaa lennonaikaiset viihdepalvelut asiakkaille koko matkan ajan – viihdekeskuksen voi kytkeä päälle heti koneeseen asettumisen jälkeen ja sitä voi käyttää koko matkan ajan.

Vuonna 2011 matkustamohenkilökunta sai käyttöönsä iPadit, jonka myötä matkustajien joustava palvelu lennon aikana otti reilun harppauksen eteenpäin. Tämän vuoden aikana myös lentäjät saavat iPadit käyttöönsä. Uuden teknologian myötä asiakaspalvelu nopeutuu ja se on entistä yksilöllisempää.

Huomiota investointiohjelmassa saavat myös British Airwaysin nuoret matkustajat, joiden viihtyvyyteen investoidaan lentokentällä ja lennon aikana. Heathrow’n terminaali 5:n Kidszonet saavat uuden ilmeen, uusia leluja ja muun muassa latauspisteitä erilaisille laitteille, kuten älypuhelimille ja iPadeille. Lapsia hemmotellaan Xboxeilla ja eri-ikäisille sopivilla peleillä. Erityishuomiota on kiinnitetty yksin matkustavien lasten viihtyvyyteen. Lennon aikana viihtyvyys on huipussaan, kun viihdekeskuksen tarjonnasta voi nauttia välittömästi koneeseen saapumisen jälkeen. Uudet Skyflyer- puuhapakkaukset tarjoavat myös tekemistä lennon aikana perheen pienimmille.

– Investointiohjelma pitää sisällään myös matkustamojen uusimisen. Meneillään on Boeing 777-200s -koneiden First-, World Traveller Plus- ja World Traveller -matkustamojen ja viihdejärjestelmien uusiminen. 18 Boeing 777-200s -koneen uusimisessa ollaan nyt puolivälissä. Myös Boeing 767s -koneiden uudistaminen jatkuu aikataulussa, kertoo Peter Rasmussen, British Airwaysin Pohjois-Euroopasta vastaava kaupallinen johtaja MATKA 2013:ssa Helsingissä.

Vuonna 2013 British Airwaysin investointiohjelman yksi jännittävimmistä tapahtumista tulee olemaan, kun yhtiön lentolaivue täydentyy molemmilla “superjumboilla”, Airbus A380- ja Boeing 787 -koneilla. Ensimmäisen Boeing 787 ”Dreamlinerin” British Airways saa toukokuussa ja seuraavat neljä vuoden loppuun mennessä. Kaikkiaan Boeing 787 -koneita tulee British Airwaysille 24. Ensimmäinen kahdestatoista Airbus A380 -koneesta on British Airwaysin käytössä heinäkuussa ja seuraavat kaksi syksyn aikana. British Airways tulee olemaan ensimmäinen eurooppalainen lentoyhtiö, jolla on molemmat ”superjumbot” käytössään.

– Kevään aikana kerromme, mille reiteille uudet ”superjumbomme” tulevat, kertoo Peter Rasmussen.

Satu Kalajainen, British Airways, asiakkuusjohtaja, Suomi ja Baltian maat
puhelin
040 524 5286, e-mail satu.kalajainen(at)ba.com

www.ba.com

Lähettäjä ja kuvapyynnöt:
Tarja Valde-Brown, Eurofacts Oy
puhelin 040 545 6163, e-mail tarja.valde-brown(at)eurofacts.fi

British Airways on maailman johtavia lentoyhtiöitä ja osa International Airlines Groupia (IAG). Yhtiön oma reittiverkosto kattaa yli 170 kohdetta eri puolilla maailmaa ja yhtiö lennättää yli 30 miljoonaa matkustajaa vuosittain. Yhtiö kuuluu oneworld-allianssiin. British Airwaysin kilpailuvaltteja ovat muun muassa korkeatasoinen palvelu, laaja reittiverkosto sekä matkustusmukavuus, jonka kehittämisessä yhtiö on pioneeri. British Airwaysin matkustusluokat ovat: First (ensimmäinen luokka, mannertenvälinen matkustaminen), Club World (mannertenvälinen liikematkustaminen), Club Europe (Euroopan sisäinen liikematkustaminen), World Traveller Plus (mannertenvälinen matkustaminen, ’premium-turisti’), World Traveller (mannertenvälinen matkustaminen, turistiluokka) ja Euro Traveller (Euroopan sisäinen matkustaminen, turistiluokka).