Ruokavisan finaali kisattiin jo toistamiseen Whirlpoolin kodinkoneilla

Whirlpool on Ruokatieto Yhdistyksen yhteistyökumppani ELMA-messuilla jo toisena vuonna peräkkäin. Ruokavisan loppukilpailu kisattiin tänään Whirlpoolin kodinkoneilla Ruokatiedon näytöskeittiössä Helsingin Messukeskuksessa. Kolmesta koululaisjoukkueesta voiton vei Espoon yhteislyseon koulu.

Whirlpool haluaa olla mukana suomalaisten arjessa ja kannustaa perheitä ruuanlaittoon. Whirlpoolin kodinkoneilla arki on helppoa ja hyvää kotiruokaa syntyy vaivattomasti.

Ruokavisa on yläkouluille suunnattu ruokakasvatuksen opetuskokonaisuus. Ruokavisa tutustuttaa nuoret ruokaketjuun pellolta pöytään, jotta heistä kasvaisi vastuullisesti kuluttavia ja ruuantekijöitä arvostavia aikuisia.

– Ruokatieto on suomalaisen ruokakulttuurin asialla. Jaamme saman filosofian Ruokatiedon kanssa, joten yhteistyömme ELMA-messuilla on luontevaa. Meille on tärkeää kannustaa nuoria ruuanlaittoon jo varhaisessa vaiheessa, kertoo Whirlpoolin myynti- ja markkinointikoordinaattori Hanna Jormanainen.

Finaalissa kolme ennakkokarsinnat voittanutta koululaisjoukkuetta, Espoon yhteislyseon koulu Espoosta (Uusimaa), Hakkalan koulu Lammilta (Kanta-Häme) ja Kotimäen koulu Littoisista (Varsinais-Suomi) kisasivat voitosta Ruokatiedon näytöskeittiössä, johon Whirlpool on lahjoittanut kodinkoneet. Voiton vei Espoon yhteislyseon koulu.

– Mukanaolo loppukilpailussa on tärkeä saavutus oppilaille. Kokkaus sujui mallikkaasti näytöskeittiössä ja lopputulos osui nappiin, sanoo voittajajoukkueen opettaja Anja Pouttu. – Kokkaus yleisön edessä oli jännittävää, mutta kivaa. Oli hienoa kokata näin hyvässä ja toimivassa keittiössä. Palkinnot ovat hienoja ja Whirlpoolin voittajajoukkueelle lahjoittamista uusista kodinkoneista hyötyy koko koulu, iloitsee voittajajoukkueessa kokannut oppilas Minttu Lindgren.

– Whirlpool arvostaa koulujen kotitalousopetusta, joka on ainutlaatuista kansainvälisessä vertailussa. Haluamme olla mukana hankkeissa, joissa annetaan arvoa ruuanlaitolle ja opetetaan nuoria jo varhaisessa vaiheessa tekemään järkeviä ratkaisuja arjessa. Whirlpool ylläpitää myös arkihelpoksi.fi-sivustoa, johon on kerätty perheille näppäriä vinkkejä niin arkeen kuin juhlaan, kertoo Hanna Jormanainen. – Tärkeässä roolissa onnistuneen lopputuloksen aikaansaamiseksi hyvien raaja-aineiden lisäksi ovat ruuan oikeanlainen säilytys ja valmistus. Älykkäillä ominaisuuksilla varustetut kodinkoneemme takaavat maukkaan lopputuloksen, hän jatkaa.

Whirlpoolin kodinkoneissa yhdistyvät huippuluokan teknologia ja energiatehokkuus, joilla minimoidaan kodinkoneiden veden ja energian kulutus ja kodinkoneista aiheutuvat ympäristövaikutukset.

Whirlpool palkitsee voittajajoukkueen päivittämällä voittajajoukkueen koulun tarpeiden mukaan kotitalousluokan kodinkoneita noin 7.000 euron arvosta.

ELMA-messut jatkuvat koko viikonlopun ajan Helsingin Messukeskuksessa. Ruokatiedon näytöskeittiössä osastolla 6k59 Whirlpoolin vieraana on sunnuntaina 9.11.2014 klo 12.30 ja 15.30 keittiömestari Pasi Pärssinen. Hän opastaa kotimaisen kalan käsittelyssä ja säilytyksessä sekä näyttää, miten kotimaisesta kalasta valmistetaan maukkaita ja edullisia ruokia.

Whirlpoolin kodinkoneet Ruokatiedon näytöskeittiössä:

– Induktiotaso, jossa on neljä keittoaluetta ja Touch-kosketusohjauspaneeli. Induktiotaso on nopea, turvallinen ja energiatehokas (malli ACM 804/IX, hinta 699 euroa).
– Erillisuuni, jossa on muun muassa kaiken lian tuhkaksi muuttava pyrolyysipuhdistus sekä integroitu paistomittari (malli AKZ 246/IX, hinta 849 euroa).
– Mikroaaltouuni, jossa on muun muassa JetDefrost- ja JetStart -toiminnot. Edistyksellistä nykytekniikkaa edustavan 3D-syöttöjärjestelmän ansiosta kypsennystulos on ykkösluokkaa (malli GT 285/SL, hinta 199 euroa).
– Astianpesukone
, joka on varustettu älykkäällä 6TH SENSE -teknologialla. Hiljainen ja tehokas astianpesukone säästää aikaa, vettä ja energiaa optimoimalla jokaisen pesukerran astioiden likaisuuden mukaan (malli ADPU 602 IX, hinta 649 euroa).
– Jääkaappipakastin, joka säilyttää teknologiansa ansiosta ruuan parempana pidempään ja on ympäristöystävällinen, A++ -energialuokka. (malli WME36562 X, hinta 899 euroa).

Lisätietoja
Hanna Jormanainen, sales & marketing coordinator, Whirlpool Finland, puhelin (09) 6133 6125, Hanna_Jormanainen(at)whirlpool.com
Tarja Valde-Brown, Eurofacts Oy, puhelin 040 545 6163, tarja.valde-brown(at)eurofacts.fi

Whirlpool
Whirlpool Corporation Whirlpool Corporation on maailman johtava kodinkoneiden valmistaja ja markkinoija. Konsernin liikevaihto vuonna 2012 oli USD 18,1 miljardia. Whirlpool työllistää 68 000 henkilöä ja sillä on 65 tehdasta ja tutkimuskeskusta ympäri maailman. Yhtiö markkinoi Whirlpool, Maytag, KitchenAid, Jenn-Air, Amana, Brastemp, Consul ja Bauknecht -tuotteita sekä muita tunnettuja brändituotteita kuluttajille lähes kaikissa maailman maissa. http://www.whirlpoolcorp.com
Whirlpool Eurooppa, Lähi-itä, Afrikka (EMEA) Whirlpool EMEA on Whirlpool-konsernin täydellisesti omistama tytäryhtiö. Sillä on noin 10 400 työntekijää, myyntiä yli 30 Euroopan maassa ja valmistusta seitsemässä maassa. Whirlpoolin Euroopan toimintakeskus on Comeriossa, Italiassa. http://www.whirlpoolcorp.com
Whirlpool Suomi Suomeen Whirlpool-tavaramerkki tuli vuonna 1989 Philipsin kanssa perustetun yhteisyrityksen myötä. Vuonna 1991 Whirlpool Corporation hankki itselleen yhteisyrityksen koko osakekannan ja omistaa yrityksen nyt kokonaan. http://www.whirlpool.fi

Whirlpoolin arkihelpoksi.fi-sivustolla annetaan perheille näppäriä vinkkejä niin arkeen kuin juhlaan.
Whirlpool haluaa olla mukana hankkeissa, joissa annetaan arvoa ruuanlaitolle ja opetetaan nuoria jo varhaisessa vaiheessa tekemään järkeviä ratkaisuja arjessa.
Ruokavisan voittaja joukkue vuonna 2014 on Espoon yhteislyseon koulu.
Ruokatiedon näytöskeittiössä ELMA-messujen osastolla 6k59 Whirlpoolin vieraana on sunnuntaina 9.11.2014 klo 12.30 ja 15.30 keittiömestari Pasi Pärssinen.