• Eurofacts/

Seipel 260 -tapahtuma Turussa: suomalaisen hotelli- ja ravintolaelinkeinon syntyä juhlitaan kolmella tapahtumalla Casagrandentalossa

Casagrandentalossa juhlitaan Johan Seipelin 260 vuotta sitten Turussa aloittamaa nykyaikaista majoitus- ja ravintolatoimintaa. Casagrandentalon ja Vähätorin ravintolat Café Carré, Mami, Panini, Tiirikkala ja Tårget, Scandic Julia ja sisustusliike Divaani sekä kiinteistön omistava arkkitehti Benito Casagrande perheineen järjestävät juhlapäivänä 6.6. kolme tapahtumaa: juhlaseminaarin, yleisötapahtuman ja juhlaillallisen.

– Juhlimme Suomen 100-vuotisjuhlavuonna Casagrandentalon 505-vuotisjuhlavuotta ja suomalaisen hotelli- ja ravintolaelinkeinon 260-vuotisjuhlavuotta, kertoo Kiinteistö Oy Casagrandentalon toimitusjohtaja Benito Casagrande. – Juhlavuoden kunniaksi olemme keränneet paljon historiatietoa talosta ja julkaisemme juhlapäivänä yhdessä Turun yliopiston Miracle-hankkeen kanssa Casagrandentalon yhdistetyn todellisuuden kulttuurimatkailusovellutuksen sekä Rauno Lahtisen kirjoittaman Casagrandentalon vuosisadat -kirjan, hän jatkaa.

Tiistaina 6.6. järjestettävät kolme Seipel 260 -tapahtumaa ovat:

Asiakaskohtaamisia Casagrandentalossa ennen ja nyt -juhlaseminaari
Aika:
tiistai 6.6.2017 klo 14.00–16.30 Paikka: Scandic Julia, Å Sali, Eerikinkatu 4, Turku
Seminaarin pääpuhujana on asiakaskohtaamisten asiantuntija ja lifestylebloggari Tuija Seipell, jonka aiheena on Vieraanvaraisuus elinkeinona – nykypäivän asiakaskohtaamiset. Ennakkoilmoittautuminen: https://www.lyyti.fi/reg/Seipel_260_Seminaari_1472/fi

Seipel 260 -yleisötapahtuma Casagrandentalon edustalla
Aika: tiistai 6.6.2017 klo 16.30–18.30 Paikka: Vähätori, Linnankatu 3
Ohjelmassa muun muassa kuvanveistäjä Sofia Saaren tekemän Johan Seipelin reliefin paljastus, Casagrandentalon historiasta kertovan yhdistetyn todellisuuden kulttuurimatkailusovellutuksen ja Casagrandentalon vuosisadat -kirjan julkistus. Toimittaja Heli Nieminen haastattelee tilaisuudessa asiakaskohtaamisten asiantuntija ja lifestylebloggari Tuija Seipelliä. Tilaisuudessa esiintyy oopperalaulaja Mika Pohjonen ja Turun kaupungin tervehdyksen tilaisuuteen tuo kaupunginjohtaja Aleksi Randell. Tapahtuman juontaa toimittaja Markku Heikkilä. Vapaa pääsy.

Herrasväen juhlaillallinen 1700-luvun hengessä
Aika: tiistai 6.6.2017 klo 19.00–22.00
Paikka: Scandic Julia Å Sali, Eerikinkatu 4, Turku
Keittiömestari Mervi Lähteenmäen suunnittelema viiden ruokalajin illallinen 1700-luvun raaka-aineista. Ennakkoilmoittautuminen:

Juhlapäivänä 75 vuotta täyttävä Benito Casagrande perheineen on vastannut Casagrandentalon vuosikymmeniä kestäneistä kunnostustöistä, joiden ansiosta Vähätori ympäristöineen jatkavat historiallista perinnettä viihtyisänä ja vieraanvaraisena ravintola-, hotelli- ja designkeskittymänä Turussa. Casagrandentalossa on myös edelleen toiminnassa oleva Pyhän Hengen kappeli.

Benito Casagrande, puhelin 0400 522 557
Tarja Valde-Brown, puhelin 040 545 6163

Casagrandentalossa juhlitaan 6.6. Johan Seipelin 260 vuotta sitten Turussa aloittamaa nykyaikaista majoitus- ja ravintolatoimintaa.
Asiakaskohtaamisia Casagrandentalossa ennen ja nyt -juhlaseminaari järjestetään 6.6. klo 14.00–16.30 Scandic Juliassa Turussa.
Seipel 260 -yleisötapahtuma järjestetään Vähätorilla Casagrandentalon edustalla Turussa 6.6. klo 16.30–18.30.
Herrasväen juhlaillallinen 1700-luvun hengessä järjestetään 6.6. klo 19.00–22.00 Scandic Juliassa Turussa.

Lainaukset

Juhlimme Suomen 100-vuotisjuhlavuonna Casagrandentalon 505-vuotisjuhlavuotta ja suomalaisen hotelli- ja ravintolaelinkeinon 260-vuotisjuhlavuotta.
Kiinteistö Oy Casagrandentalon toimitusjohtaja Benito Casagrande
Juhlavuoden kunniaksi olemme keränneet paljon historiatietoa talosta ja julkaisemme juhlapäivänä yhdessä Turun yliopiston Miracle-hankkeen kanssa Casagrandentalon yhdistetyn todellisuuden kulttuurimatkailusovellutuksen sekä Rauno Lahtisen kirjoittaman Casagrandentalon vuosisadat -kirjan.
Kiinteistö Oy Casagrandentalon toimitusjohtaja Benito Casagrande