Taloustutkimuksesta Eurofactsin suurin osakas

Taloustutkimus Oy tulee pisimpään Suomessa toimineen integroituja viestintä- ja vaikuttamispalveluja tarjoavan asiantuntijayritys Eurofacts Oy:n suurimmaksi omistajaksi. Yhtiöt uskovat yhteistyön vahvistavan molempien yhtiöiden palvelutarjontaa. Samalla Eurofacts saa neljä muuta uutta osakasta. Yhtiön uutena toimitusjohtajana on aloittanut VTM Urho Blom.

Eurofactsin omistuspohja laajenee, kun yhtiön perustaja Anders Blom myy 80 prosenttia yhtiön osakkeista. Uudet osakkaat vahvistavat Eurofactsin asiantuntemusta ja uudistumista. Toimintaympäristössä korostuu jatkossa faktan hallinta. Regulaatioympäristön seuranta, siihen vaikuttaminen sekä tutkitun tiedon merkitys ja räätälöidyt tutkimustietopalvelut vahvistuvat asiantuntijayrityksen palvelussa viestinnän, yhteiskuntavaikuttamisen ja Venäjä-osaamisen rinnalla.

– Eurofacts on pitkän linjan yhteiskunnallinen ja viestinnällinen osaaja, jolla on luotettava mainepääoma. Tulevaisuudessa verkotumme yrityksiin ja päättäjiin aikaisempaa syvällisemmin yhteistyössä myös Eurofactsin kanssa. Eurofacts valikoitui kumppaniksemme ammatillisen osaamisen ja korkeiden eettisten toimintaperiaatteiden ansiosta. Myös palvelut Venäjällä tarjoavat yhteistä rajapintaa, sanoo Taloustutkimuksen tutkimusjohtaja Pasi Huovinen.

– Haluamme molemmat korostaa toiminnassamme korkean tason asiantuntemusta sekä verifioidun ja oikea-aikaisen tiedon merkitystä liiketoiminnan kilpailutekijänä. Uudistuksilla vastaamme asiakkaidemme muuttuviin tarpeisiin ja päätöksentekoympäristön murrokseen. Asiakkaamme ovat tuloshakuisia. Uudessa kokoonpanossa pystymme palvelemaan heitä entistäkin paremmin tarjoamalla sääntelyyn, päätöksentekoon, viestintään ja vaikuttamiseen korkealuokkaisia asiantuntijapalveluita niin Suomessa, EU:ssa kuin Venäjälläkin. Vastauksemme viestintätoimistoalan politisoitumiseen on yritysten ongelmien ymmärtäminen, asiantuntemus ja kyky hyödyntää faktaa, kertoo Eurofactsin uusi toimitusjohtaja ja osakas Urho Blom. Hän on ollut yhtiön palveluksessa vuodesta 2010 lähtien.

Eurofactsin vahvistetun asiantuntemuksen rungon muodostavat uusiksi osakkaiksi kutsutut VTM Urho Blom, KTM, OTM Niklas Koskimies, jonka lakitietopalveluja tarjoavan Expec Information Systems Oy:n toiminnan ja tietokannat Eurofacts on ostanut, johtotehtävissä muun muassa Gasum Oy:ssä ja Pöyry Oy:ssä toiminut energia- ja Venäjä-asioiden asiantuntija KTM Aleksei Novitsky sekä vuodesta 1993 lähtien Eurofactsin eri liiketoiminta-alueilla viestinnässä, yhteiskuntavaikuttamisessa ja Venäjä-palveluissa toiminut KTM Tarja Valde-Brown.

Anders Blom jatkaa Eurofactsin hallituksen puheenjohtajana. Taloustutkimuksen tutkimusjohtaja Pasi Huovisesta tulee Eurofactsin hallituksen varapuheenjohtaja.

Urho Blom, toimitusjohtaja, Eurofacts Oy, puhelin 0400 475 033
Pasi Huovinen, tutkimusjohtaja, Taloustutkimus Oy, puhelin 010 758 5293

Eurofacts Oy on vuonna 1989 perustettu pisimpään Suomessa toiminut integroituja viestintä- ja yhteiskuntavaikuttamisen palveluja tarjoava asiantuntijayritys, jolla on vuonna 1993 perustettu tytäryhtiö Pietarissa. Yhtiö työllistää 10 yhteiskuntavaikuttamisen, viestinnän, lakitieto- ja tutkimuspalvelujen sekä liikkeenjohdon konsultoinnin asiantuntijaa. Eurofacts on ollut kaikilla mantereilla toimivan viestintätoimistoketjun, FleishmanHillardin, edustaja Suomessa vuodesta 1996 lähtien. Eurofacts noudattaa EU:n julkisten asioiden toimittajien eettisiä menettelytapasääntöjä (www.epaca.org). Eurofacts on rekisteröitynyt Euroopan unionin avoimuusrekisteriin (rekisterinumero 108186916896-88) ja yhtiö on Edunvalvontafoorumin perustajajäsen. www.eurofacts.fi

Taloustutkimus Oy on vuonna 1971 perustettu suomalainen markkinatutkimusyritys, jolla on toimintaa Suomessa, Baltiassa ja Venäjällä. Taloustutkimus on Suomen toiseksi suurin täyden palvelun markkinatutkimusyritys ja suurin suomalaisomisteinen alan yritys. Yhtiö työllistää vakituisesti noin 140 henkilöä ja osa-aikaisesti noin 300 tutkimushaastattelijaa eri paikkakunnilla. Taloustutkimus noudattaa kaikessa tutkimustoiminnassaan kansainvälisen kauppakamarin (ICC) ja ESOMARin (European Society for Opinion and Marketing Research) tutkimussääntöjä, uusimmat säännöt tulivat voimaan 1.1.2008. Sääntöjen noudattaminen takaa tutkimusten luotettavuuden sekä vastaajien yksityisyyden suojan. www.taloustutkimus.fi

Eurofactsin vahvistetun asiantuntemuksen rungon muodostavat uusiksi osakkaiksi kutsutut, Eurofactsin uutena toimitusjohtajana aloittanut, VTM Urho Blom, KTM, OTM Niklas Koskimies, jonka lakitietopalveluja tarjoavan Expec Information Systems Oy:n toiminnan ja tietokannat Eurofacts on ostanut, johtotehtävissä muun muassa Gasum Oy:ssä ja Pöyry Oy:ssä toiminut energia- ja Venäjä-asioiden asiantuntija KTM Aleksei Novitsky sekä vuodesta 1993 lähtien Eurofactsin eri liiketoiminta-alueilla viestinnässä, yhteiskuntavaikuttamisessa ja Venäjä-palveluissa toiminut KTM Tarja Valde-Brown.

Eurofacts on pitkän linjan yhteiskunnallinen ja viestinnällinen osaaja, jolla on luotettava mainepääoma. Tulevaisuudessa verkotumme yrityksiin ja päättäjiin aikaisempaa syvällisemmin yhteistyössä myös Eurofactsin kanssa. Eurofacts valikoitui kumppaniksemme ammatillisen osaamisen ja korkeiden eettisten toimintaperiaatteiden ansiosta. Myös palvelut Venäjällä tarjoavat yhteistä rajapintaa.
Taloustutkimuksen tutkimusjohtaja Pasi Huovinen
Haluamme molemmat korostaa toiminnassamme korkean tason asiantuntemusta sekä verifioidun ja oikea-aikaisen tiedon merkitystä liiketoiminnan kilpailutekijänä. Uudistuksilla vastaamme asiakkaidemme muuttuviin tarpeisiin ja päätöksentekoympäristön murrokseen. Asiakkaamme ovat tuloshakuisia. Uudessa kokoonpanossa pystymme palvelemaan heitä entistäkin paremmin tarjoamalla sääntelyyn, päätöksentekoon, viestintään ja vaikuttamiseen korkealuokkaisia asiantuntijapalveluita niin Suomessa, EU:ssa kuin Venäjälläkin. Vastauksemme viestintätoimistoalan politisoitumiseen on yritysten ongelmien ymmärtäminen, asiantuntemus ja kyky hyödyntää faktaa.
Eurofactsin uusi toimitusjohtaja ja osakas Urho Blom