Tarkettin laminaatti: designia ja kestävyyttä

Tarkettin uusi laminaattilattiamallisto 2014/2015 on salonkikelpoinen. Kodin arkea helpottavien ominaisuuksien ja kulutuskestävyyden lisäksi laminaattilattian design on astunut valovuoden eteenpäin. Hienostuneen ja luonnollisen ulkonäön ansiosta laminaatti sopii kaikkiin kodin huoneisiin.

Laminaattilattiaa valitessa ei enää tarvitse tehdä kompromisseja kodin sisustuksessa. Uudet laminaattilattiat ovat kulutusta kestäviä ja helppohoitoisia samalla, kun ne näyttävät lähes aidolta puulta. Laminaattilattialla on helppo luoda kaunis ja puoleensavetävä sisustus kodin kaikkiin huoneisiin – eteiseen, keittiöön, olohuoneeseen ja makuuhuoneeseen.

Varsinkin keittiön ja eteisen lattia voi joutua kosteudelle alttiiksi. Tarkettin laminaattilattioissa on vettä hylkivät silikonivahvisteiset saumat, jotka suojaavat lattiaa tehokkaasti kosteudelta sekä helpottavat puhtaanapidon lisäksi lattian asennusta. Taitettavan lukkopontin ansiosta lattian asennus on myös nopeaa.

– Uusi laminaattilattiamallistomme on suunniteltu suomalaiseen makuun sopivaksi. Lattiat ovat luonnollisen kauniita, hienostuneita ja tyylikkäitä, kuvailee Tarkettin myyntijohtaja Rolf Myrberg. – Toisinaan on vaikea nähdä eroa laminaatin ja aidon kivi- tai parkettilattian välillä, koska laminaattilattian pinta on niin aidonnäköinen. Erityisesti tämä korostuu uuden Long Boards -malliston lattioissa, joissa on erikoispitkät laudat.

Uudessa laminaattimallistossa on valinnanvaraa:

Long Boards
on tämän vuoden uutuus. Erikoispitkien ja leveiden lankkujen avulla saadaan upea rustiikki ja trendikäs ilme kotiin. Long Boards -malliston lattioita ovat Heritage Rustic Oak, Nostalgic Pine ja Classic Oak Natural.

Vintage-malliston lattioilla on kaikki nykyaikaisen lattian ominaisuudet yhdistettynä rustiikkiin, tyylikkään kuluneeseen ulkonäköön. Malliston uutuuksia ovat Barn Oak Praline, Taiga Pine ja Nostalgic Spruce.

Soundlogic-malliston uutuuksia ovat Soft Nutmeg, Snow Oak ja Apple Tree. Näissä lattioissa on ääntä vaimentava pohjakerros, joka myös helpottaa asennusta, koska erillistä äänenvaimennuskerrosta ei tarvita.

Valikoimaan kuuluu myös Woodstock, jossa on puun syykuviota vastaava pintarakenne sekä Lamin’art, jossa on kaksi trendikästä puukuviota – musta ja valkoinen.

Tarkettin laminaattimallistossa 2014/2015 on 37 erilaista lattiaa, joissa on huomioitu suomalainen maku ja sisutustyyli.

Hyvä tietää Tarkettin laminaattilattioista:

• Kaikissa lattioissa on Tech 3S -ominaisuus, joka tarkoittaa, että lattian saumat on käsitelty silikonilla vettä hylkiviksi.
  • Lattia voidaan asentaa vesikiertoisen ja itsesäätyvän lattialämmitys-järjestelmän päälle.
  • Laminaattilattia valmistetaan laminoimalla HDF-rungon päälle useita kerroksia erikoispaperia. Näin lattiaan saadaan kestävä ja vahva rakenne.
  • Lattia on helppo asentaa 2-lock liimattoman lukitusjärjestelmän avulla.
  • Tarkettin laminaattilattioissa on erittäin vahva HDF-runko, joka tekee lattioista vakaita ja suojaa tehokkaasti painumilta.
  • Lattioiden pinnassa on kestävä Techwear-kulutuskerros, joka suojaa lattiaa tehokkaasti naarmuilta sekä ehkäisee lian ja pölyn tarttumista.
  • Laminaattilattian voi asentaa suoraan vanhan lattian päälle, kunhan alusta on tasainen, kiinteä, kuiva ja puhdas.

Media-arkisto

Jos tarvitset korkearesoluutiokuvia, lataa ne koneellesi Tarkettin media-arkistosta osoitteessa www.tarkett.fi

1. Mene Tarkettin kotisivulle www.tarkett.fi
  2. Valitse ”KULUTTAJILLE” ja klikkaa OK
  3. Klikkaa Medialle vasemmasta sivupalkista
  4. Klikkaa linkkiä ”linkki media-arkistoon”
  5. Klikkaa ”Login” vasemmassa sivupalkissa
  6. Kirjautumiskenttään kirjoitetaan: Käyttäjätunnus: mediaFI ja salasana: tarkettFI
  7. Klikkaa sen jälkeen ”File Archive” vasemmassa sivupalkissa
  8. Kirjoita haluamasi lattian tuotenimi tai tuotenumero sivun yläoikealla olevaan Product name or art.no -kenttää, tai käytä Tag Cloud’ia (-> esim. Laminaatti).
  9. Klikkaa sen kuvan nimeä, jonka haluat ladata koneellesi, niin saat näkyviin tuotekortin, josta löytyvät kuvan tiedot. Lataa koneellesi matalaresoluutiokuva vetämällä kuva työpöydällesi tai klikkaamalla oikeanpuoleista hiiren näppäintä ja tallentamalla kuva valitsemalla ”Save image as…”. Lataa koneellesi korkearesoluutiokuva klikkaamalla tiedostonnimeä.

Rolf Myrberg, myyntijohtaja, Tarkett Oy
puhelin 040 770 7586, sähköposti: rolf.myrberg (at) tarkett.com

Katri Lindström, markkinointiassistentti, Tarkett Oy
puhelin 050 3070 777, sähköposti katri.lindstrom (at) tarkett.com

Median yhteyshenkilö ja kuvapyynnöt:
Tarja Valde-Brown, Eurofacts Oy
puhelin 0207 571 803, sähköposti: tarja.valde-brown (at) eurofacts.fi

Tietoja Tarkettista
Tarkett on valmistanut lattioita Pohjoismaissa vuodesta 1886 lähtien ja tarjoaa nykyään lattian- ja seinänpäällysteitä koteihin sekä kokonaisratkaisuja julkisiin tiloihin. Tarkettilla on laaja valikoima puu-, muovi-, laminaatti-, linoleumi- ja tekstiililattioita, märkätilojen lattian- ja seinäpäällysteitä sekä sisätilojen urheilulattioita. Noin 11 000 henkilöä työllistävä Tarkett on yksi maailman suurimmista lattiavalmistajista. Vuonna 2012 yrityksen liikevaihto oli 2,3 miljardia euroa. www.tarkett.fi

Kodin arkea helpottavien ominaisuuksien ja kulutuskestävyyden lisäksi Tarkettin laminaattilattiamalliston 2014/2015 design on astunut valovuoden eteenpäin.
Tarkettin uudet laminaattilattiat ovat kulutusta kestäviä ja helppohoitoisia. Taitettavan lukkopontin ansiosta lattian asennus on myös nopeaa.
Tarkettin laminaattilattialla on helppo luoda kaunis ja puoleensavetävä sisustus kodin kaikkiin huoneisiin.