Tarkettin uuden sukupolven ftalaatiton vinyylilattia: Trendikäs. Klassinen. Kestävä.

Tarkett tuo markkinoille uuden sukupolven vinyylilattiamalliston. Laajaan valikoimaan kuuluu sekä klassisen ajattomia kuoseja että luovaa designia ja voimakkaita värejä. Tarkettin vinyylilattiat kestävät pitkään kodin arjessa, ne on valmistettu ympäristö huomioiden ja kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti. Tarkett siirtyy asteittain käyttämään ftalaatitonta teknologiaa muovilattioiden tuotannossaan. Yhtiö on saanut kiitosta kestävään kehitykseen tähtäävästä työstään.

Vinyylilattia kestää kulutusta, tuntuu miellyttävältä jalkojen alla ja on rajattomasti muunneltavissa eri sisustustyyleihin ja -makuihin. Vinyylilattia on erittäin käytännöllinen, eikä tyylissäkään tarvitse tehdä kompromisseja. Extra-, Texstyle- ja Trend -mallistoista löytyy lähes 90 eri väriä ja kuosia. Näistä uutuuksia on peräti 31.

Trendikkyys ja klassisuus kulkevat käsi kädessä
Vuoden 2014 vinyylimallistosta löytyy moneen makuun ja vaatimuksiin sopivia uutuuksia. Valikoimassa on paljon vaaleita harmaan ja beigen sävyjä, mutta siitä löytyy myös tummempia lattioita aina luonnollisen näköisistä puu- ja kivijäljitelmistä ruudulliseen Remyyn, jota varmasti nähdään pian monien kotien keittiöiden lattioissa.

Uuden Trend-malliston lattia erottuu sisustuselementtinä ihastuttavilla kuoseillaan ja voimakkailla, kirkkailla väreillään. Tämä vastaa myös suomalaisten kuluttajien aiempaa rohkeampia mieltymyksiä lattiavalinnoissa. Värikkäät lattiat sopivat hyvin lastenhuoneisiin, kun taas kaunis Istanbul tai Ornamental Grey tekevät keittiöstä tai eteisestä upean ja trendikkään. Kokeile rohkeasti vinyyliä!

Kulutusta kestävä ja ympäristöystävällinen
Vinyylilattian toiminnallisuus on omaa luokkaansa. Se kestää kulutusta, kuten pienten lasten leikkejä keittiön lattialla tai hiekkaisia saappaita eteisessä. Vinyylilattia on helppo puhdistaa. Se sopiikin hyvin muun muassa kesämökille, jossa lattia voi joutua kovalle koetukselle esimerkiksi märkien tai hiekkaisten jalkojen alla. Suojaava Extreme Protection -pintakerros tekee siivoamisesta helppoa, eikä lattian kestävyydestä arkikulutuksessa tarvitse enää kantaa turhaa huolta.

Tarkett on viime aikoina saanut kiitosta tekemästään pitkäjänteisestä työstään ympäristöystävällisyyden ja kestävän kehityksen eteen useissa Pohjoismaissa aina ministeritasolle saakka. Lattioiden hyvät ympäristöominaisuudet on saavutettu tinkimättä lattioiden tyylistä tai toiminnallisuudesta. Tarkett siirtyy vähitellen ftalaatittoman teknologian käyttöön kaikissa muovilattioita valmistavissa tuotantoyksiköissään.

Lyhyesti:
Tarkett haluaa kantaa ympäristövastuunsa valmistamalla tuotteita, jotka tyylistä ja toiminnallisuudesta tinkimättä toimivat hyvin nykyvaatimukset täyttävässä kierrätysyhteiskunnassa. Yritys tekee jatkuvaa tutkimus- ja  tuotekehitystyötä ollakseen ympäristöasioiden ja kestävän kehityksen eturintamassa. Eräs esimerkki on ftalaatiton teknologia, jonka käytön Tarkett on aloittanut vaiheittain vuoden 2014 alusta alkaen myös kotikäyttöön suunnitelluissa vinyylilattioissa. Homogeeniset julkisten tilojen muovilattiat ovat olleet ftalaatittomia vuodesta 2011 lähtien. Tarkettin valitsema ftalaatiton pehmitin on nimeltään DINCH, joka on hyväksytty käytettäväksi myös elintarvikepakkauksissa ja alle kolmivuotiaiden lasten leluissa. Tarkett on myös jatkuvasti vähentänyt tuotteidensa VOC-päästöjä (helposti haihtuvat orgaaniset aineet, jotka saattavat vaikuttaa sisäilmaan). Yhtiö on ensimmäisenä Pohjoismaissa ottanut käyttöön kierrätysjärjestelmän muovilattioiden asennuksessa syntyvän hukkamateriaalin hyötykäytölle.

Kuvat (nimike kuten media- arkistossa):
1. Tarkett_Extra_IronTile_Metalic_5830009_5831009_5832009_001
2. Tarkett_Trend_200_Fabric_Aqua_27036012_27037012_27038012
3. Tarkett_Extra_Remy_Red_white_5827094_5828094_5829094_002
4. Tarkett_Trend_260_Ornamental_Grey_5516207_5517207_551807_001
5. Tarkett_Trend_200_Istanbul_Medium_Grey_24556002_24554002_24555002_003

Tarkettin media-arkisto:
Lataa korkearesoluutiokuvia Tarkettin media-arkistosta:
1.    Mene Tarkettin kotisivulle www.tarkett.fi
2.    Valitse ”KULUTTAJILLE” ja klikkaa OK
3.    Klikkaa Medialle vasemmasta sivupalkista
4.    Klikkaa linkkiä ”linkki media-arkistoon”
5.    Klikkaa ”Login” vasemmassa sivupalkissa
6.    Kirjautumiskenttään kirjoitetaan: Käyttäjätunnus: mediaFI ja salasana: tarkettFI
7.    Klikkaa sen jälkeen ”File Archive” vasemmassa sivupalkissa
8.    Kirjoita haluamasi lattian tuotenimi tai tuotenumero sivun yläoikealla olevaan Product name or art.no -kenttään tai käytä Tag Cloudia (-> esim. Laminaatti).
9.    Klikkaa sen kuvan nimeä, jonka haluat ladata koneellesi, niin saat näkyviin tuotekortin, josta löytyvät kuvan tiedot.
Lataa koneellesi matalaresoluutiokuva vetämällä kuva työ-pöydällesi tai klikkaamalla oikeanpuoleista hiiren näppäintä ja tallentamalla kuva valitsemalla ”Save image as…”.
Lataa koneellesi korkearesoluutiokuva klikkaamalla tiedostonnimeä.

Rolf Myrberg, myyntijohtaja, Tarkett Oy
puhelin 040 770 7586, sähköposti: rolf.myrberg (at) tarkett.com

Katri Lindström, markkinointiassistentti, Tarkett Oy
puhelin 050 3070 777, sähköposti katri.lindstrom (at) tarkett.com

Median yhteyshenkilö ja kuvapyynnöt:
Tarja Valde-Brown, Eurofacts Oy
puhelin 0207 571 803, sähköposti: tarja.valde-brown (at) eurofacts.fi

Tietoja Tarkettista
Tarkett on valmistanut lattioita Pohjoismaissa vuodesta 1886 lähtien ja tarjoaa nykyään lattian- ja seinänpäällysteitä koteihin sekä kokonaisratkaisuja julkisiin tiloihin. Tarkettilla on laaja valikoima puu-, muovi-, laminaatti-, linoleumi- ja tekstiililattioita, märkätilojen lattian- ja seinäpäällysteitä sekä sisätilojen urheilulattioita. Noin 11 000 henkilöä työllistävällä Tarkettilla on 30 tuotantolaitosta yli 100 maassa ja Tarkett on yksi maailman suurimmista lattiavalmistajista. Vuonna 2013 yrityksen liikevaihto oli 2,5 miljardia euroa. Tarkett on noteerattu vuodesta 2013 Pariisin Euronextissä.
www.tarkett.fi

Tarkettin uuden sukupolven ftalaatiton vinyylilattia on trendikäs, klassinen ja kestävä.
Tarkettin vinyylilattiat on valmistettu ympäristö huomioiden ja kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti.
Extra-, Texstyle- ja Trend -mallistoista löytyy lähes 90 eri väriä ja kuosia, joista uutuuksia on peräti 31.
Vinyylilattia on helppo puhdistaa ja suojaava Extreme Protection -pintakerros tekee siivoamisesta helppoa.
Tarkett on aloittanut vaiheittain vuoden 2014 alusta alkaen ftalaatittoman teknologian käytön myös kotikäyttöön suunnitelluissa vinyylilattioissa.