Evernote esittelee uuden ajan työtilan: älykästä lisätietoa ja suorat yhteydet

Uudet ominaisuudet parantavat tietotyön tehokkuutta, tiedon saatavuutta ja ryhmätyön sujuvuutta

Tiedotusvälineille 3.10.2014

Tietotyön toimintatapoja uudistava Evernote tuo sovelluksiinsa kaksi merkittävää uutta ominaisuutta. San Franciscossa 2.-3.10. järjestettävässä Evernote Conference -tapahtumassa julkistetut Context- ja Work Chat -ominaisuudet ovat käyttäjien saatavilla kuluvan syksyn aikana. Yhteistyö Dow Jonesin kanssa tuo Evernoten käyttäjille kontekstipohjaista tietoa mm. Wall Street Journalista.

Evernoten sovellusperhe tarjoaa yhden yhtenäisen verkkotyötilan, jonka sisältö päivittyy automaattisesti kaikille käyttäjän tietokoneille, älypuhelimille ja tableteille. Kaikilla merkittävillä käyttöjärjestelmillä toimiva Evernote sisältää tehokkaat työkalut kirjoittamiseen, tiedon keräämiseen ja löytämiseen sekä työn esittelyyn ja reaaliaikaiseen ryhmätyöhön.

"Useimmat yleisesti käytetyt ohjelmistot ja sovellukset on luotu vuosikymmeniä sitten, vastaamaan silloisiin tarpeisiin. Evernote mahdollistaa merkittävän tuottavuushypyn. Evernoten avulla työtä tehdään yhdessä, ja tekemisen tukena on valtava määrä relevanttia tietoa. Kenenkään ei tarvitse enää työskennellä tyhjiössä", sanoo Evernoten toimitusjohtaja Phil Libin.

Context

Context nostaa esiin käyttäjän parhaillaan tekemään työhön liittyvää relevanttia sisältöä. Uusi ominaisuus tuo ruudulle automaattisesti sekä itse aiemmin tehtyjä samankaltaisia asioita että työkavereiden tietoja käsiteltävästä aiheesta.

Käyttäjien ja yritysten oman sisällön ohella Evernote näyttää pian kontekstiin liittyvää sisältöä myös useista eri media- ja verkkopalveluista. Joukossa ovat mm. The Wall Street Journal, Fast Company, TechCrunch, CrunchBase, Inc Magazine ja LinkedIn. Evernote Business -asiakkaat saavat käyttöönsä sisältöä myös Dow Jonesin mediakoostepalvelu Factivasta.

Context aiotaan tuoda keskeisille Evernote-alustoille (Android, iOS, Mac OS, Windows) tänä vuonna.

Kuvia Context-ominaisuudesta: http://bit.ly/1pKv9Ri

Work Chat

Work Chat mahdollistaa sisällön tehokkaan jakamisen sekä nopean viestinnän ja ryhmätyön ilman, että Evernotesta tarvitsee välillä poistua esimerkiksi sähköposti- tai pikaviestisovellukseen. Work Chat vähentää keskeytyksiä ja suoristaa mutkia, kun ideoita ja materiaaleja sisältävät muistikirjat tai muistiinpanot voi jakaa suoraan, ja myös kommentit tulevat heti oikeaan paikkaan.

Work Chat -tuki Android-, iOS-, Mac OS- ja Windows-alustoille tulee tänä vuoden lopulla.

Kuvia Work Chat -ominaisuudesta: http://bit.ly/1rHabXQ

Scannable-sovellus, uusi selainversio, uudistettu Penultimate ja paljon muuta

Scannable on Evernoten uusi kännykkäkameraa hyödyntävä iOS-sovellus, joka skannaa paperiset asiakirjat digitaalisiksi yhdellä klikkauksella. Lisäksi Evernote on uudistanut kokonaan selaimella käytettävän sovellusversiosan, parantanut Evernoten esitystilan ominaisuuksia, uudistanut Penultimate-käsinkirjoitussovellusta ja tuonut Evernote Marketiin kokonaan uusia tuotteita.

Kuvia selainsovelluksesta: http://bit.ly/1x5l7A4

Yksityiskohtaisemmat tiedot Evernote Conference -tapahtumassa tehdyistä julkistuksista löytyy Evernoten blogista. Tapahtuma jatkuu perjantai-iltaan asti.

Evernote on tila työn tekemiseen. Kaikissa elämäsi töissä avustava Evernote sisältää tehokkaat välineet kirjoittamiseen, keräämiseen, löytämiseen ja esittämiseen. Automaattinen synkronointi ja tehokas hakutoiminto varmistavat, että tiedot ovat aina saatavilla sekä älypuhelimella, tabletilla että tietokoneella. Globaalisti toimivan ja yksityisesti omistetun Evernoten pääkonttori on Redwood Cityssä Kaliforniassa ja sillä on toimipisteitä ympäri maailman. Lisätietoa Evernotesta ja sen tuotteista on osoitteessa https://evernote.com/intl/fi/.