Evernote skannaa käyntikortit talteen nyt myös Android-laitteilla

- Digitaaliset yhteystiedot täydentyvät automaattisesti Linkedin-profiilitiedoilla

Tiedotusvälineille 26.11.2014

Tehokkaan verkkotyötilan moderniin tietotyöhön tarjoava Evernote vie käyntikortit digitaaliseen muotoon nyt myös Android-älypuhelimilla. Evernote lukee ja tunnistaa käyntikortin sisällön sekä rikastaa yhteystietoja hakemalla niiden oheen kuvan ja lisätietoja Linkedin-palvelusta.

Käyntikorttien digitointi tapahtuu Evernote-sovelluksen kameratoiminnolla. Käyntikortti-kuvamoodi tuo näytölle käyntikortin muotoisen kuvakehyksen, ja kuva jalostuu hetkessä oikeat tiedot oikeissa paikoissa sisältäväksi yhteystietokortiksi. Tarvittaessa tietoja voi helposti editoida ja täydentää. Haluttaessa Evernote lähettää skannaajan yhteystiedot käyntikortin omistajalle sähköpostitse.

Yrityskäytössä käyntikorttitiedot voi ohjata yhteiskäyttöiseen Evernote Business -muistikirjaan, jolloin tiedot tulevat saman tien koko tiimin saataville. Yhteystietokorttien kenttiä klikkaamalla voi suoraan esimerkiksi soittaa, lähettää sähköpostia tai kopioida tietoja oman laitteen yhteystietoihin. Yhteystiedot ovat myös Evernoten tehokkaan hakutoiminnon piirissä.

Jo aiemmin iOS-laitteiden käyttäjille esitelty käyntikorttien skannausominaisuus on nyt saatavilla kaikille Android-laitteita käyttäville Evernote Premium- ja Evernote Business -asiakkaille. Lisäksi ominaisuus tarjotaan vuoden ajaksi maksuttomaan käyttöön Evernoten ilmaisversion käyttäjille, jotka yhdistävät Linkedin-tilinsä Evernoteen.

Evernote on kaikkien päätelaitteiden kautta saavutettava verkkotyötila, jolla on Suomessa jo 200 000 ja maailmanlaajuisesti yli 100 miljoonaa käyttäjää. Työryhmäkäyttöön suunniteltu Business-versio on täysiverinen jaettu työtila kirjoittamiseen, keräämiseen, löytämiseen ja esittämiseen. Joustavuuden, laiteriippumattomuuden, automaattisen synkronoinnin ja tehokkaan haun ansiosta Evernote mahdollistaa tuottavuushypyn perinteisiin toimisto-ohjelmistoihin verrattuna.

Evernote on moderni verkkotyötila, jonka tarjoamat työkalut auttavat saamaan enemmän aikaan joka päivä. Yksityisessä omistuksessa olevan yrityksen pääkonttori sijaitsee Redwood Cityssä Kaliforniassa. Evernotella on toimipisteet yhdeksässä maassa ja yli 100 miljoonaa käyttäjää ympäri maailman. Lisätietoa Evernotesta ja sen tuotteista löydät osoitteesta https://evernote.com/intl/fi/.