Evernote tuo useita uusia ominaisuuksia Apple-käyttäjille

Nopeampi editori ja tehokkaampi synkronointi Macille, ilmoituskeskus ja web clipper iOS 8 -laitteille

Tiedotusvälineille 23.9.2014

Tehokkaan verkkotyötilan moderniin tietotyöhön tarjoava Evernote on uudistanut Apple-ohjelmistonsa. Vasta julkaistun iOS 8 -käyttöjärjestelmän iPhone- ja iPad-laitteilleen ladanneille ja Mac-tietokoneiden käyttäjille on tarjolla sekä lisää tehoa että useita uusia herkkuja.

Mac-päivitys tuo entistä monipuolisemman käyttöliittymän muistiinpanojen kirjoittamiseen. Esimerkiksi muistiinpanoihin liitettyjen valokuvien koon voi säätää asetteluun sopivaksi helposti hiirellä vetämällä. Käytön kannalta merkittävää on kuvatiedoston säilyminen alkuperäisenä, joten pienennetyn kuvan voi tarpeen tullen suurentaa ennalleen. Erilaisten taulukoiden tekeminen ja muokkaaminen on jouhevampaa ja rasti ruutuun -muistilistat helppokäyttöisempiä.

Suurimmat muutokset Mac-ohjelmiston päivitetyssä versiossa ovat konepellin alla. Käyttäjälle tulos näkyy kasvaneena tehona ja pienempänä virrankulutuksena. Sisällön synkronointi verkkoon ja muille käyttäjän laitteille on selvästi nopeampaa, mistä on erityisen suurta hyötyä lukuisiin jaettuihin muistikirjoihin liittyneille Evernote Business -käyttäjille. Evernoten sisältö löytyy nyt myös Macin Spotlight-haulla, ja Evernoten oma älykäs haku tuo esiin myös haettuun aiheeseen liittyvää sisältöä.

iOS 8 -päivityksen tehneille iPhone- ja iPad-käyttäjille Evernote tarjoaa kolme merkittävää uudistusta. Uuden muistiinpanon voi nyt aloittaa nopeasti suoraan ilmoituskeskuksesta pyyhkäisemällä ruutua alaspäin ja koskettamalla yhtä ikonia. Mobiililaitteille tuotu web clipper vie share-valikon kautta Evernoteen paitsi verkkosivuja, myös valokuvia, tiedostoja ja mitä tahansa muuta sisältöä. Evernote Premium -käyttäjät voivat halutessaan lukita ja avata sovelluksensa Touch ID -tunnistuksella.

Evernoten työryhmäkäyttöön suunniteltu Business-versio on täysiverinen jaettu työtila kirjoittamiseen, keräämiseen, löytämiseen ja esittämiseen. Joustavuuden, laiteriippumattomuuden, automaattisen synkronoinnin ja tehokkaan haun ansiosta Evernote mahdollistaa tuottavuushypyn perinteisiin toimisto-ohjelmistoihin verrattuna. Evernotella on globaalisti jo yli sata miljoonaa käyttäjää.

Lisätiedot sekä haastattelu-, testi- ja demopyynnöt:

Evernote on tila työn tekemiseen. Kaikissa elämäsi töissä avustava Evernote sisältää tehokkaat välineet kirjoittamiseen, keräämiseen, löytämiseen ja esittämiseen. Automaattinen synkronointi ja tehokas hakutoiminto varmistavat, että tiedot ovat aina saatavilla sekä älypuhelimilla, tableteilla että tietokoneilla. Globaalisti toimivan ja yksityisesti omistetun Evernoten pääkonttori on Redwood Cityssä Kaliforniassa ja sillä on toimipisteitä ympäri maailman. Lisätietoa Evernotesta ja sen tuotteista on osoitteessa www.evernote.com.