Pikaviestit tekevät Evernotesta tiimityön tehotyökalun

- Work Chat liittää keskustelun työtehtäviin ja vähentää tarvetta käyttää sähköpostia

Tiedotusvälineille 2.12.2014

Suosittu verkkotyötila Evernote lanseeraa Work Chat -pikaviestit kaikille käyttäjilleen. Työn tekeminen yhdessä ja työhön liittyvä keskustelu tapahtuvat Work Chatin ansiosta samassa työtilassa, ilman tarvetta siirtyä erilliseen sähköposti- tai pikaviestisovellukseen.

Evernotella on Suomessa 200 000 ja maailmalla jo yli 100 miljoonaa käyttäjää. Älypuhelimilla, tableteilla ja tietokoneilla toimiva sovellus tarjoaa yhteisen verkkotyötilan maantieteellisesti yhä hajautuneempien käyttäjäryhmien väliseen työskentelyyn. Sovellus vähentää tarvetta lähettää sähköpostia ja helpottaa yhteisten projektien loppuun viemistä.

Uusi Work Chat on monipuolinen pikaviestipalvelu kaikilla herkuilla. Ryhmätyö ja kollegojen perehdyttäminen on mutkatonta, kun ideoita ja materiaaleja sisältävät muistikirjat voi jakaa samassa sovelluksessa. Muistiinpanojen jakaminen pikaviesteinä onnistuu helposti drag and drop -toiminnolla, ja jakaja voi valita antaako kollegoilleen editointi- vai lukuoikeudet. Mukaan voi kutsua myös henkilöitä, jotka eivät vielä käytä Evernotea. Vastaanottaja pääsee osallistumaan keskusteluun, kun hän on kirjautunut sisään tai luonut ilmaisen Evernote-tilin.

Projektien koordinointi ja eri paikoissa työskentelevän tiimin ohjaaminen helpottuu Work Chatin avulla. Kun kollegan kuva ilmestyy jaetun muistiinpanon yhteyteen, hän on avannut dokumentin. Pyörivä rengas kuvan ympärillä kertoo henkilön työskentelevän muistiinpanon parissa, mikä auttaa tiimiä pysymään ajan tasalla työn etenemisestä. Muistiinpanoon liittyvän pikaviestiketjun voi avata yksinkertaisesti klikkaamalla vastaanottajan kuvaa.

Work Chat toimii Android-, iOS-, Mac- ja Windows-alustoilla. Evernote Premium- ja Business-versioiden käyttäjille Work Chat tarjoaa mahdollisuuden jakaa myös uuden Context-ominaisuuden ruudulle tuomia käsillä olevaan työhön liittyviä uutisartikkeleita.

Evernote on kaikkien päätelaitteiden kautta saavutettava verkkotyötila. Työryhmäkäyttöön suunniteltu Business-versio on täysiverinen jaettu työtila kirjoittamiseen, keräämiseen, löytämiseen ja esittämiseen. Joustavuuden, laiteriippumattomuuden, automaattisen synkronoinnin ja tehokkaan haun ansiosta Evernote mahdollistaa tuottavuushypyn perinteisiin toimisto-ohjelmistoihin verrattuna.

Evernote on moderni verkkotyötila, jonka tarjoamat työkalut auttavat saamaan enemmän aikaan joka päivä. Yksityisessä omistuksessa olevan yrityksen pääkonttori sijaitsee Redwood Cityssä Kaliforniassa. Evernotella on toimipisteet yhdeksässä maassa ja yli 100 miljoonaa käyttäjää ympäri maailman. Lisätietoa Evernotesta ja sen tuotteista löydät osoitteesta https://evernote.com/intl/fi/.